Ecover gaat volledige gamma vernieuwen | RetailDetail

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen
Ecover

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

 

Rebels imago

Ecover zegt met de nieuwe verpakkingen terug naar het ‘rebelse karakter’ uit de beginjaren te willen gaan. De fles voor het afwasmiddel wordt zo voortaan gemaakt uit 100% gerecycleerd materiaal, waar dat voorheen slechts 25% was. “We zijn door de jaren heen blijven groeien en hebben verschillende keuzes gemaakt”, zegt 'long term innovation manager' Tom Domen aan Made in Kempen. “Een tijd geleden hebben we ons de vraag gesteld: zitten we niet te ver van hoe het allemaal begon? In de beginjaren droegen we het imago van rebel en dat was de jongste jaren wat vervaagd. Dat rebelse willen we er opnieuw inbrengen.”

 

Na het afwasmiddel zal de komende twee jaar het volledige assortiment van Ecover aangepakt worden. Daarbij gaat het enkel over nieuwe flessen: de producten zelf blijven in principe ongewijzigd.

 

Ecover viel in september 2017 in handen van het Amerikaanse SC Johnson, dat ook merken als Baygon, Brise, WC Eend, Oust, Kiwi, Pledge en Shout beheert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

"Europese plastictaks voegt weinig toe"

03/05/2018

Ook Europa doet nu zijn duit in het zakje om de plasticberg te verkleinen, al hoopt het met zijn belasting op verpakkingsplastic ook het eigen budget op te krikken. In België kan het voorstel alvast op weinig enthousiasme rekenen.