Ecover verandert look van producten | RetailDetail

Ecover verandert look van producten

Ecover verandert look van producten

Het Belgische Ecover heeft het uitzicht van zijn volledig gamma aangepast. Zo wil het groene huishoudmerk de zichtbaarheid van zijn producten verbeteren, om meer afzet te vinden bij consumenten die ecologisch willen winkelen.

Zichtbaarheidsprobleem

Met de vernieuwing van de look wil Ecover, dat binnenkort zijn 35ste verjaardag viert, meer mensen overtuigen om zijn producten te kopen. Momenteel bereikt het maar een klein deel van de consumenten dat zich bereid heeft verklaard om ecologisch verantwoorde producten te kopen.


"We hebben daar een zichtbaarheidsprobleem, want de mensen vinden onze producten niet in het schap. Verder willen we de consument centraler zetten in onze marketingaanpak. Vroeger maakten we proposities die uitgingen van 'het redden van de planeet', maar daar zijn we meer en meer van aan het afstappen. We willen de mensen nu meer overtuigen door de toegevoegde waarde en de functionaliteiten van onze producten", zegt Astrid Leyssens, marketing manager van Ecover in België en Luxemburg aan Media Marketing.

 

Lancering nieuw merk

Ecover heeft daarnaast weinig angst van grote merken die ook groene producten zijn beginnen verkopen. Volgens Leyssens is het bijzonder moeilijk om klanten van die merken te overtuigen om over te schakelen op groene producten van hetzelfde merk: "Je kunt hen niet overtuigen als je geen groen bedrijf bent. Het is een beetje zoals de salades bij McDonald's, dat voelt gewoon raar. Volgens mij ligt een groot deel van de consumenten van die grote merken ook niet echt wakker van ecologie."

 

Ecover heeft momenteel zelf een marktaandeel van 2,6 procent en het groeide in 2013 met tien procent. Binnen enkele weken lanceert het ook het Amerikaanse merk Method, dat het in 2012 inlijfde. Met dat merk hoopt het vooral een jonge en stedelijke doelgroep aan te spreken. "Het ziet er allemaal iets mooier en hipper uit. Het ecologische aspect komt voor de gebruikers van Method maar op de derde plaats, terwijl dat bij Ecover toch iets belangrijker is", besluit Leyssens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.