Ecover verandert look van producten

Ecover verandert look van producten

Het Belgische Ecover heeft het uitzicht van zijn volledig gamma aangepast. Zo wil het groene huishoudmerk de zichtbaarheid van zijn producten verbeteren, om meer afzet te vinden bij consumenten die ecologisch willen winkelen.

Zichtbaarheidsprobleem

Met de vernieuwing van de look wil Ecover, dat binnenkort zijn 35ste verjaardag viert, meer mensen overtuigen om zijn producten te kopen. Momenteel bereikt het maar een klein deel van de consumenten dat zich bereid heeft verklaard om ecologisch verantwoorde producten te kopen.


"We hebben daar een zichtbaarheidsprobleem, want de mensen vinden onze producten niet in het schap. Verder willen we de consument centraler zetten in onze marketingaanpak. Vroeger maakten we proposities die uitgingen van 'het redden van de planeet', maar daar zijn we meer en meer van aan het afstappen. We willen de mensen nu meer overtuigen door de toegevoegde waarde en de functionaliteiten van onze producten", zegt Astrid Leyssens, marketing manager van Ecover in België en Luxemburg aan Media Marketing.

 

Lancering nieuw merk

Ecover heeft daarnaast weinig angst van grote merken die ook groene producten zijn beginnen verkopen. Volgens Leyssens is het bijzonder moeilijk om klanten van die merken te overtuigen om over te schakelen op groene producten van hetzelfde merk: "Je kunt hen niet overtuigen als je geen groen bedrijf bent. Het is een beetje zoals de salades bij McDonald's, dat voelt gewoon raar. Volgens mij ligt een groot deel van de consumenten van die grote merken ook niet echt wakker van ecologie."

 

Ecover heeft momenteel zelf een marktaandeel van 2,6 procent en het groeide in 2013 met tien procent. Binnen enkele weken lanceert het ook het Amerikaanse merk Method, dat het in 2012 inlijfde. Met dat merk hoopt het vooral een jonge en stedelijke doelgroep aan te spreken. "Het ziet er allemaal iets mooier en hipper uit. Het ecologische aspect komt voor de gebruikers van Method maar op de derde plaats, terwijl dat bij Ecover toch iets belangrijker is", besluit Leyssens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top