Ecover verandert look van producten

Ecover verandert look van producten

Het Belgische Ecover heeft het uitzicht van zijn volledig gamma aangepast. Zo wil het groene huishoudmerk de zichtbaarheid van zijn producten verbeteren, om meer afzet te vinden bij consumenten die ecologisch willen winkelen.

Zichtbaarheidsprobleem

Met de vernieuwing van de look wil Ecover, dat binnenkort zijn 35ste verjaardag viert, meer mensen overtuigen om zijn producten te kopen. Momenteel bereikt het maar een klein deel van de consumenten dat zich bereid heeft verklaard om ecologisch verantwoorde producten te kopen.


"We hebben daar een zichtbaarheidsprobleem, want de mensen vinden onze producten niet in het schap. Verder willen we de consument centraler zetten in onze marketingaanpak. Vroeger maakten we proposities die uitgingen van 'het redden van de planeet', maar daar zijn we meer en meer van aan het afstappen. We willen de mensen nu meer overtuigen door de toegevoegde waarde en de functionaliteiten van onze producten", zegt Astrid Leyssens, marketing manager van Ecover in België en Luxemburg aan Media Marketing.

 

Lancering nieuw merk

Ecover heeft daarnaast weinig angst van grote merken die ook groene producten zijn beginnen verkopen. Volgens Leyssens is het bijzonder moeilijk om klanten van die merken te overtuigen om over te schakelen op groene producten van hetzelfde merk: "Je kunt hen niet overtuigen als je geen groen bedrijf bent. Het is een beetje zoals de salades bij McDonald's, dat voelt gewoon raar. Volgens mij ligt een groot deel van de consumenten van die grote merken ook niet echt wakker van ecologie."

 

Ecover heeft momenteel zelf een marktaandeel van 2,6 procent en het groeide in 2013 met tien procent. Binnen enkele weken lanceert het ook het Amerikaanse merk Method, dat het in 2012 inlijfde. Met dat merk hoopt het vooral een jonge en stedelijke doelgroep aan te spreken. "Het ziet er allemaal iets mooier en hipper uit. Het ecologische aspect komt voor de gebruikers van Method maar op de derde plaats, terwijl dat bij Ecover toch iets belangrijker is", besluit Leyssens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Back to top