Ecover verdubbelt Belgische productie | RetailDetail

Ecover verdubbelt Belgische productie

Ecover verdubbelt Belgische productie

Ecover, de Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, heeft de productiecapaciteit in zijn fabriek in Malle uitgebreid. De productie zal nu stijgen naar 35 miljoen verpakkingen per jaar.

 

Mogelijk nog uitbreiding in de toekomst

Voor de uitbreiding was dat nog maar 20 miljoen verpakkingen per jaar, maar sinds vandaag is er dus sprake van bijna een verdubbeling. Dat zorgt echter niet voor nieuwe jobs, want de extra productielijn is volledig geautomatiseerd. Toch zal het aantal werknemers groeien naar een totaal van 118 tegen het einde van dit jaar, omdat het bedrijf zelf ook blijft groeien.

 

De uitbreiding komt er omdat Ecover vorige week zijn fabriek in Frankrijk van de hand deed. Alle producten die daar geproduceerd werden, verhuizen nu naar België. Het eerste product dat geproduceerd wordt op de nieuwe lijn is de nieuwe toiletreiniger Power.

 

De fabriek in Malle zal ook in de toekomst nog verder blijven groeien. “We hebben een aanpalend terrein gekocht, dus er is nog plaats genoeg”, zegt Johan Synhaeve, de Europese productiedirecteur van Ecover. “Sommige lijnen zitten nu aan hun maximumcapaciteit.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Heijn plant grootste winkel in Deurne

07/08/2018

Er komt geen einde aan de expansiedrang van Albert Heijn in België. In het Antwerpse district Deurne bouwt de retailer momenteel de voorlopig grootste vestiging in ons land, maar buurtbewoners vrezen voor overlast.

Eggo flirt met 50 winkels in België, start in Nederland

03/08/2018

Keukenwinkelketen èggo blijft groeien: na Luxemburg en Spanje luidt de eerste Nederlandse pilootwinkel in Breda het begin van een nieuw expansiehoofdstuk in. In België zijn er ondertussen bijna vijftig winkels.

Albert Heijn keert terug naar Lokeren

03/08/2018

Minder dan twee jaar na de gedwongen verkoop van het filiaal in Lokeren keert Albert Heijn al terug naar de Oost-Vlaamse stad. Binnen enkele maanden opent er een gloednieuwe franchisewinkel.

Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Coolblue is er voortaan ook in het Engels

25/07/2018

Elektronicaretailer Coolblue lanceert zijn website en app nu ook in het Engels. Het zegt daarmee Engelstalige klanten in de Benelux beter te willen bedienen. Van een stap richting buitenland is (nog) geen sprake, klinkt het.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.