Ecover verkoopt professionele tak aan Greenspeed | RetailDetail

Ecover verkoopt professionele tak aan Greenspeed

Ecover verkoopt professionele tak aan Greenspeed

Was- en reinigingsmiddelenproducent Ecover heeft Ecover Professional van de hand gedaan. Daarmee trekt het zich volledig terug uit de B2B-markt en zal het zich in de toekomst enkel nog focussen op de verkoop aan de consument.

"Exclusief richten op consumentenmarkt"

De nieuwe eigenaar van Ecover Professional is Greenspeed. Dat is een Nederlandse specialist in de productie en distributie van innovatieve schoonmaaksystemen voor de B2B-markt. Alle activiteiten van Ecover Professional zullen vanaf 1 januari 2016 in hun handen komen. De producten en de verpakkingen zullen ongewijzigd blijven, alleen zal het logo van Ecover wel vervangen worden door dat van Greenspeed.


"We hebben op een succesvolle wijze onze B2B-activiteiten uitgebouwd, maar om onze langetermijngroei te realiseren, willen we ons exclusief richten op de consumentenmarkt, waar onze merken een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op consumenten en klanten," verklaart Tim Smith, EU General Manager bij Ecover.


"We zijn erg tevreden dat we deze overeenkomst hebben bereikt met Ecover," zegt Michel de Bruin, CEO van Greenspeed. "We worden allebei gedreven door éénzelfde filosofie, gebaseerd op innovatie en duurzaamheid. Greenspeed zal haar internationale groeiambities hierdoor kunnen versnellen en dankzij een breed gamma ecologische producten een nog vollediger duurzaam schoonmaakconcept kunnen aanbieden aan haar klanten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top