Ecover verkoopt professionele tak aan Greenspeed

Ecover verkoopt professionele tak aan Greenspeed

Was- en reinigingsmiddelenproducent Ecover heeft Ecover Professional van de hand gedaan. Daarmee trekt het zich volledig terug uit de B2B-markt en zal het zich in de toekomst enkel nog focussen op de verkoop aan de consument.

"Exclusief richten op consumentenmarkt"

De nieuwe eigenaar van Ecover Professional is Greenspeed. Dat is een Nederlandse specialist in de productie en distributie van innovatieve schoonmaaksystemen voor de B2B-markt. Alle activiteiten van Ecover Professional zullen vanaf 1 januari 2016 in hun handen komen. De producten en de verpakkingen zullen ongewijzigd blijven, alleen zal het logo van Ecover wel vervangen worden door dat van Greenspeed.


"We hebben op een succesvolle wijze onze B2B-activiteiten uitgebouwd, maar om onze langetermijngroei te realiseren, willen we ons exclusief richten op de consumentenmarkt, waar onze merken een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op consumenten en klanten," verklaart Tim Smith, EU General Manager bij Ecover.


"We zijn erg tevreden dat we deze overeenkomst hebben bereikt met Ecover," zegt Michel de Bruin, CEO van Greenspeed. "We worden allebei gedreven door éénzelfde filosofie, gebaseerd op innovatie en duurzaamheid. Greenspeed zal haar internationale groeiambities hierdoor kunnen versnellen en dankzij een breed gamma ecologische producten een nog vollediger duurzaam schoonmaakconcept kunnen aanbieden aan haar klanten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Back to top