Ecover verkoopt professionele tak aan Greenspeed | RetailDetail

Ecover verkoopt professionele tak aan Greenspeed

Ecover verkoopt professionele tak aan Greenspeed

Was- en reinigingsmiddelenproducent Ecover heeft Ecover Professional van de hand gedaan. Daarmee trekt het zich volledig terug uit de B2B-markt en zal het zich in de toekomst enkel nog focussen op de verkoop aan de consument.

"Exclusief richten op consumentenmarkt"

De nieuwe eigenaar van Ecover Professional is Greenspeed. Dat is een Nederlandse specialist in de productie en distributie van innovatieve schoonmaaksystemen voor de B2B-markt. Alle activiteiten van Ecover Professional zullen vanaf 1 januari 2016 in hun handen komen. De producten en de verpakkingen zullen ongewijzigd blijven, alleen zal het logo van Ecover wel vervangen worden door dat van Greenspeed.


"We hebben op een succesvolle wijze onze B2B-activiteiten uitgebouwd, maar om onze langetermijngroei te realiseren, willen we ons exclusief richten op de consumentenmarkt, waar onze merken een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op consumenten en klanten," verklaart Tim Smith, EU General Manager bij Ecover.


"We zijn erg tevreden dat we deze overeenkomst hebben bereikt met Ecover," zegt Michel de Bruin, CEO van Greenspeed. "We worden allebei gedreven door éénzelfde filosofie, gebaseerd op innovatie en duurzaamheid. Greenspeed zal haar internationale groeiambities hierdoor kunnen versnellen en dankzij een breed gamma ecologische producten een nog vollediger duurzaam schoonmaakconcept kunnen aanbieden aan haar klanten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.