Einde verhaal voor ‘The Soap Story’ in Gent | RetailDetail

Einde verhaal voor ‘The Soap Story’ in Gent

Einde verhaal voor ‘The Soap Story’ in Gent

Na 12 jaar houdt ‘The Soap Story’, de Gentse speciaalzaak voor badproducten en badkameraccessoires, het voor bekeken. “Een gevolg van de almaar snellere (en duurdere) multichannel-evolutie en de mobiliteitsproblemen in de Gentse binnenstad.”

 

Opmerkelijke klantenmailing

Het nieuws dat ‘The Soap Story’in de Mageleinstraat de handdoek in de ring gooit, werd door Jean-Marie Wieme, eigenaar en business manager van Sapone bvba, zelf de wereld ingestuurd via een opmerkelijke klantenmailing. Die begint als volgt:

 

"Doordat het voor ons als lokale handelaar een te grote investering zou betekenen om beter te gaan inspelen op de steeds snellere multichannel (internet) evolutie binnen het retail landschap… Doordat het stadsbestuur in ons mooie Gent steeds verder de mobiliteitsdieptepunten ondergaat en erger nog, dat het bestuur zelf deze dieptepunten bewust verder opzoekt… En doordat wij een bescheiden maar toch aanvaardbaar bod hebben gekregen op onze huidige winkellocatie… hebben we besloten na 12 jaar om onze handelsactiviteit stop te zetten. Ondernemen is altijd boeiend en steeds uitdagend, maar ook stoppen maakt deel uit van het ondernemersproces als dit de juiste en logische beslissing blijkt te zijn.”

 

“Onze winkelbediende Eline was er al een paar weken niet meer en heeft een andere job gevonden. Ikzelf, met bijna 30 jaar ervaring in franchising, retail, commercieel, sales en algemeen management op regionaal en nationaal niveau, ben vanaf medio deze zomer beschikbaar voor een nieuwe uitdaging”, zo schrijft Wieme, gewezen nationaal retailmanager voor de verfwinkels Colora (Boss Paints) en daarvoor aan de slag als franchiseconsultant voor Quick Restaurants.

 

Inmiddels is ‘The Soap Story’ gestart met een totale uitverkoop. “Half april voorzien wij waarschijnlijk al te starten met de ontruiming van onze winkel. Alles gaat de deur uit, onze voorraad maar ook de winkelinrichting, in zijn geheel of in kleinere delen, ook winkeldecoratie, etalage- en winkelmateriaal kunnen weg. Voor een correcte prijs zijn ook onze Europees geregistreerde merknamen 'The Soap Story' en 'BodybuB' en de bijbehorende domeinnamen te koop.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.