Einde verhaal voor ‘The Soap Story’ in Gent | RetailDetail

Einde verhaal voor ‘The Soap Story’ in Gent

Einde verhaal voor ‘The Soap Story’ in Gent

Na 12 jaar houdt ‘The Soap Story’, de Gentse speciaalzaak voor badproducten en badkameraccessoires, het voor bekeken. “Een gevolg van de almaar snellere (en duurdere) multichannel-evolutie en de mobiliteitsproblemen in de Gentse binnenstad.”

 

Opmerkelijke klantenmailing

Het nieuws dat ‘The Soap Story’in de Mageleinstraat de handdoek in de ring gooit, werd door Jean-Marie Wieme, eigenaar en business manager van Sapone bvba, zelf de wereld ingestuurd via een opmerkelijke klantenmailing. Die begint als volgt:

 

"Doordat het voor ons als lokale handelaar een te grote investering zou betekenen om beter te gaan inspelen op de steeds snellere multichannel (internet) evolutie binnen het retail landschap… Doordat het stadsbestuur in ons mooie Gent steeds verder de mobiliteitsdieptepunten ondergaat en erger nog, dat het bestuur zelf deze dieptepunten bewust verder opzoekt… En doordat wij een bescheiden maar toch aanvaardbaar bod hebben gekregen op onze huidige winkellocatie… hebben we besloten na 12 jaar om onze handelsactiviteit stop te zetten. Ondernemen is altijd boeiend en steeds uitdagend, maar ook stoppen maakt deel uit van het ondernemersproces als dit de juiste en logische beslissing blijkt te zijn.”

 

“Onze winkelbediende Eline was er al een paar weken niet meer en heeft een andere job gevonden. Ikzelf, met bijna 30 jaar ervaring in franchising, retail, commercieel, sales en algemeen management op regionaal en nationaal niveau, ben vanaf medio deze zomer beschikbaar voor een nieuwe uitdaging”, zo schrijft Wieme, gewezen nationaal retailmanager voor de verfwinkels Colora (Boss Paints) en daarvoor aan de slag als franchiseconsultant voor Quick Restaurants.

 

Inmiddels is ‘The Soap Story’ gestart met een totale uitverkoop. “Half april voorzien wij waarschijnlijk al te starten met de ontruiming van onze winkel. Alles gaat de deur uit, onze voorraad maar ook de winkelinrichting, in zijn geheel of in kleinere delen, ook winkeldecoratie, etalage- en winkelmateriaal kunnen weg. Voor een correcte prijs zijn ook onze Europees geregistreerde merknamen 'The Soap Story' en 'BodybuB' en de bijbehorende domeinnamen te koop.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.