Equivalenza opent eerste winkel in Mechelen

Equivalenza opent eerste winkel in Mechelen

Equivalenza wordt nu ook actief in België en Nederland. Nog dit jaar opent de Spaanse parfumerieketen een flagshipstore aan de Bruul in Mechelen.

Dit jaar naar 1.000 winkels wereldwijd

Equivalenza ontstond in 2011 in Spanje en wil als keten kwaliteitsparfum tegen lage prijzen aanbieden. Wie wil kan daartoe onder meer gebruik maken van de mogelijkheid om flacons te laten hervullen. Naast meer dan 150 parfums - geklasseerd volgens geurfamilie - voor vrouwen, mannen en kinderen biedt Equivalenza eveneens een uitgebreid gamma geparfumeerde nevenproducten aan.

 

Wereldwijd telt Equivalenza nu al zo’n 600 winkels, gespreid over dertig landen, gaande van Spanje over Roemenië tot Angola. En het gaat heel snel: tegen eind dit jaar wil het merk dat de wijzer op 1.000 staat.

 

Eerste Belgische winkel naast Rituals en Body Shop

De masterfranchise voor België en Nederland werd afgesloten door zakenman Danny Van Essche. Hij wil nu een aantal winkels in eigen beheer opstarten, daarna rekent hij op franchisenemers.

 

“Er wordt vooral gekeken naar locaties met veel trafiek”, zegt managing partner Patrick Vandaele van Steraco.be, dat de opdracht kreeg om Equivalenza strategisch te ondersteunen. “Dit betekent liggingen in winkelcentra of in drukke winkelstraten. Het marketingbudget voor de lancering is beperkt. Voor de bekendmaking van de naam willen we dus vooral rekenen op visibiliteit. ”

 

Equivalenza start nog dit jaar met een eigen winkel in Mechelen. “Die komt aan de Bruul in een pand dat al een tijdje leeg stond nabij Rituals en Body Shop”, aldus Vandaele. “Voorts voorziet de overeenkomst met Equivalenza dat er in 2015 een flagshipstore moet opgestart worden in Nederland." Tegen eind volgend jaar wil de masterfranchisehouder al drie eigen winkels in België hebben.

 

Franchisenemers moeten voor expansie zorgen

Voor de verdere expansie wordt gerekend op franchisenemers met een pand van zowat 30 m² tot 50 m² in een drukke winkelzone. De organisatie benadrukt ook dat hun investeringen beperkt zijn: er moet geen instapgeld worden betaald en moet ook niet bijgedragen worden tot overkoepelende marketingkosten. Voor de inrichting van de winkel en de startvoorraad wordt op zowat 23.000 euro gerekend.

 

Naast de zelfstandige handel mikt de masterfranchisehouder ook op shop-in-shops. Zo wordt in de VS samengewerkt met Walmart. Voor België lijken grootdistributeurs als Delhaize en Carrefour niet meteen het goede profiel te hebben, “maar je weet nooit wie zich aanbiedt”, aldus nog Vandaele.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Back to top