Equivalenza opent eerste winkel in Mechelen | RetailDetail

Equivalenza opent eerste winkel in Mechelen

Equivalenza opent eerste winkel in Mechelen

Equivalenza wordt nu ook actief in België en Nederland. Nog dit jaar opent de Spaanse parfumerieketen een flagshipstore aan de Bruul in Mechelen.

Dit jaar naar 1.000 winkels wereldwijd

Equivalenza ontstond in 2011 in Spanje en wil als keten kwaliteitsparfum tegen lage prijzen aanbieden. Wie wil kan daartoe onder meer gebruik maken van de mogelijkheid om flacons te laten hervullen. Naast meer dan 150 parfums - geklasseerd volgens geurfamilie - voor vrouwen, mannen en kinderen biedt Equivalenza eveneens een uitgebreid gamma geparfumeerde nevenproducten aan.

 

Wereldwijd telt Equivalenza nu al zo’n 600 winkels, gespreid over dertig landen, gaande van Spanje over Roemenië tot Angola. En het gaat heel snel: tegen eind dit jaar wil het merk dat de wijzer op 1.000 staat.

 

Eerste Belgische winkel naast Rituals en Body Shop

De masterfranchise voor België en Nederland werd afgesloten door zakenman Danny Van Essche. Hij wil nu een aantal winkels in eigen beheer opstarten, daarna rekent hij op franchisenemers.

 

“Er wordt vooral gekeken naar locaties met veel trafiek”, zegt managing partner Patrick Vandaele van Steraco.be, dat de opdracht kreeg om Equivalenza strategisch te ondersteunen. “Dit betekent liggingen in winkelcentra of in drukke winkelstraten. Het marketingbudget voor de lancering is beperkt. Voor de bekendmaking van de naam willen we dus vooral rekenen op visibiliteit. ”

 

Equivalenza start nog dit jaar met een eigen winkel in Mechelen. “Die komt aan de Bruul in een pand dat al een tijdje leeg stond nabij Rituals en Body Shop”, aldus Vandaele. “Voorts voorziet de overeenkomst met Equivalenza dat er in 2015 een flagshipstore moet opgestart worden in Nederland." Tegen eind volgend jaar wil de masterfranchisehouder al drie eigen winkels in België hebben.

 

Franchisenemers moeten voor expansie zorgen

Voor de verdere expansie wordt gerekend op franchisenemers met een pand van zowat 30 m² tot 50 m² in een drukke winkelzone. De organisatie benadrukt ook dat hun investeringen beperkt zijn: er moet geen instapgeld worden betaald en moet ook niet bijgedragen worden tot overkoepelende marketingkosten. Voor de inrichting van de winkel en de startvoorraad wordt op zowat 23.000 euro gerekend.

 

Naast de zelfstandige handel mikt de masterfranchisehouder ook op shop-in-shops. Zo wordt in de VS samengewerkt met Walmart. Voor België lijken grootdistributeurs als Delhaize en Carrefour niet meteen het goede profiel te hebben, “maar je weet nooit wie zich aanbiedt”, aldus nog Vandaele.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top