Equivalenza wil snel 50 winkels in België en Nederland

Equivalenza wil snel 50 winkels in België en Nederland

De Spaanse parfumformule Equivalenza wil het aantal winkels in België en Nederland snel gaan uitbreiden: de keten gaat op korte termijn vijftig vestigingen openen.

Ideale markten

Momenteel zijn er in de Benelux zeven vestigingen van Equivalenza: in België zijn er al winkels in Gent, Kortrijk, Mechelen en Waver. Onze Noorderburen hebben al Equivalenza's in Renesse, Den Bosch en Rotterdam.

 

“België en Nederland zijn ideale markten voor ons”, zegt Anthony Juan, areamanager voor België en Nederland: “De consument is nieuwsgierig en ontdekt graag nieuwe concepten. Een Equivalenza-winkel is een belevenis en de klant merkt dat de prijs ver onder die van de A-merken ligt".

 

Parfums per geurfamilie

Equivalenza is een formule die zich specialiseert in het classificeren van geuren per geurfamilie. De keten heeft een assortiment van meer dan honderd vrouwenparfums en vijftig mannenparfums. Op basis van smaak, karakter en persoonlijkheid wordt de geurfamilie van de klant bepaald, die zo kan experimenteren met geuren binnen deze familie en subfamilie.

 

Alle producten worden gecreëerd door een team van parfumeurs. De formule biedt tevens een aantal aanvullende producten aan, zoals geurcadeaus, huisparfums en geurkaarsen. Er zijn ook bio-productlijnen voor huidverzorging op basis van Aloe Vera en Bulgaarse roos.

 

Equivalenza is een Spaans franchiseconcept dat in 2011 werd opgericht. De keten bestaat momenteel al uit ruim 850 winkels in 32 landen en ontving voor deze snelle groei enkele internationale franchiseprijzen: twee jaar geleden eindigde het concern op de tweede plaats bij de Best franchise of the world en tweemaal op rij werd het verkozen tot beste franchise van Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

AS Watson wil Holland & Barrett overnemen

22/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft gesprekken aangeknoopt rond een mogelijke overname van Holland & Barrett. AS Watson zou maar liefst een miljard pond (1,15 miljard euro) willen neertellen.

Estée Lauder verdubbelt gamma Victoria Beckham

22/06/2017

Het klikt duidelijk tussen Estée Lauder en Victoria Beckham. De eerste twee ‘limited collections’ die de ex-Spice Girl bedacht voor de Amerikaanse cosmeticareus waren in een mum van tijd uitverkocht, en dus komt er een vervolg.

Back to top