Equivalenza wil snel 50 winkels in België en Nederland | RetailDetail

Equivalenza wil snel 50 winkels in België en Nederland

Equivalenza wil snel 50 winkels in België en Nederland

De Spaanse parfumformule Equivalenza wil het aantal winkels in België en Nederland snel gaan uitbreiden: de keten gaat op korte termijn vijftig vestigingen openen.

Ideale markten

Momenteel zijn er in de Benelux zeven vestigingen van Equivalenza: in België zijn er al winkels in Gent, Kortrijk, Mechelen en Waver. Onze Noorderburen hebben al Equivalenza's in Renesse, Den Bosch en Rotterdam.

 

“België en Nederland zijn ideale markten voor ons”, zegt Anthony Juan, areamanager voor België en Nederland: “De consument is nieuwsgierig en ontdekt graag nieuwe concepten. Een Equivalenza-winkel is een belevenis en de klant merkt dat de prijs ver onder die van de A-merken ligt".

 

Parfums per geurfamilie

Equivalenza is een formule die zich specialiseert in het classificeren van geuren per geurfamilie. De keten heeft een assortiment van meer dan honderd vrouwenparfums en vijftig mannenparfums. Op basis van smaak, karakter en persoonlijkheid wordt de geurfamilie van de klant bepaald, die zo kan experimenteren met geuren binnen deze familie en subfamilie.

 

Alle producten worden gecreëerd door een team van parfumeurs. De formule biedt tevens een aantal aanvullende producten aan, zoals geurcadeaus, huisparfums en geurkaarsen. Er zijn ook bio-productlijnen voor huidverzorging op basis van Aloe Vera en Bulgaarse roos.

 

Equivalenza is een Spaans franchiseconcept dat in 2011 werd opgericht. De keten bestaat momenteel al uit ruim 850 winkels in 32 landen en ontving voor deze snelle groei enkele internationale franchiseprijzen: twee jaar geleden eindigde het concern op de tweede plaats bij de Best franchise of the world en tweemaal op rij werd het verkozen tot beste franchise van Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.