Equivalenza wil snel 50 winkels in België en Nederland

Equivalenza wil snel 50 winkels in België en Nederland

De Spaanse parfumformule Equivalenza wil het aantal winkels in België en Nederland snel gaan uitbreiden: de keten gaat op korte termijn vijftig vestigingen openen.

Ideale markten

Momenteel zijn er in de Benelux zeven vestigingen van Equivalenza: in België zijn er al winkels in Gent, Kortrijk, Mechelen en Waver. Onze Noorderburen hebben al Equivalenza's in Renesse, Den Bosch en Rotterdam.

 

“België en Nederland zijn ideale markten voor ons”, zegt Anthony Juan, areamanager voor België en Nederland: “De consument is nieuwsgierig en ontdekt graag nieuwe concepten. Een Equivalenza-winkel is een belevenis en de klant merkt dat de prijs ver onder die van de A-merken ligt".

 

Parfums per geurfamilie

Equivalenza is een formule die zich specialiseert in het classificeren van geuren per geurfamilie. De keten heeft een assortiment van meer dan honderd vrouwenparfums en vijftig mannenparfums. Op basis van smaak, karakter en persoonlijkheid wordt de geurfamilie van de klant bepaald, die zo kan experimenteren met geuren binnen deze familie en subfamilie.

 

Alle producten worden gecreëerd door een team van parfumeurs. De formule biedt tevens een aantal aanvullende producten aan, zoals geurcadeaus, huisparfums en geurkaarsen. Er zijn ook bio-productlijnen voor huidverzorging op basis van Aloe Vera en Bulgaarse roos.

 

Equivalenza is een Spaans franchiseconcept dat in 2011 werd opgericht. De keten bestaat momenteel al uit ruim 850 winkels in 32 landen en ontving voor deze snelle groei enkele internationale franchiseprijzen: twee jaar geleden eindigde het concern op de tweede plaats bij de Best franchise of the world en tweemaal op rij werd het verkozen tot beste franchise van Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top