Eroticaconcern achter Pabo ziet brood in moslims | RetailDetail

Eroticaconcern achter Pabo ziet brood in moslims

Eroticaconcern achter Pabo ziet brood in moslims

Het Duitse eroticaconcern Beate Uhse heeft een deal gesloten met het Amsterdamse cosmeticabedrijf El Asira om de moslimlanden te veroveren. Topman Serge van der Hooft spreekt alvast van een "enorme groeimarkt" en geeft zich een half jaar de tijd.

Al eerste contacten in Egypte en Indonesië

Het Duitse eroticaconcern, bij ons vooral bekend van online- en postorderretailer Pabo, is vastbesloten de islamitische wereld te veroveren. "De eerste contacten zijn in Egypte en Indonesië al gelegd", liet Serge van der Hooft, topman van Beate Uhse, woensdag weten aan persbureau Belga.

 

De islamitische wereld is volgens de topman voor veel Westerse bedrijven een groot vraagteken. Toch ziet hij kansen in deze "enorme groeimarkt. We gaan ons voornamelijk richten op jonge vrouwelijke moslims. Of het succesvol wordt, zal moeten blijken. Ik wil over een periode van zes maanden kijken of die markt iets voor ons is."

 

"Sharia Compliant"

Van der Hooft heeft alvast een specialist ingehuurd: het Amsterdamse cosmeticabedrijf El Asira, dat in 2012 werd opgericht en moslims als doelgroep heeft gesteld. El Asira-oprichter Abdelaziz Aouragh (33) onderstreept dat we niet meteen moeten denken aan klassieke seksattributen als dildo's of opbaaspoppen, maar veeleer aan "sfeerverhogende lotions en sensuele verzorgingsproducten die de schoonheid van de vrouw optimaal tot haar recht laat komen".


"Veel verzorgingsproducten zijn qua inhoud sowieso halal. Maar je hebt merken die bijvoorbeeld gebruik maken van boeddhistische teksten en symbolen, en dat doen wij niet. Er staat ook geen schaars geklede dame op onze verpakking. Verder is ons bedrijf rentevrij, we lenen geen geld", legt Aouragh uit. Kortom, de producten zijn "Sharia Compliant: in overeenstemming met en toegestaan door de sharia".

 

Geïnteresseerden zullen dan ook geen seksshop moeten bezoeken om de spulletjes te kopen: Beate Uhse wil het nieuwe gamma vooral via drogisterijen en parfumeries verkopen, al zullen de producten ook in de webshops van Christine le Duc en Pabo beschikbaar zijn. El Asira zal de verkoop in het buitenland voor zijn rekening nemen. "Beate Uhse is er vooral om logistieke steun te verlenen", aldus nog Serge van der Hooft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.