Eroticaconcern achter Pabo ziet brood in moslims

Eroticaconcern achter Pabo ziet brood in moslims

Het Duitse eroticaconcern Beate Uhse heeft een deal gesloten met het Amsterdamse cosmeticabedrijf El Asira om de moslimlanden te veroveren. Topman Serge van der Hooft spreekt alvast van een "enorme groeimarkt" en geeft zich een half jaar de tijd.

Al eerste contacten in Egypte en Indonesië

Het Duitse eroticaconcern, bij ons vooral bekend van online- en postorderretailer Pabo, is vastbesloten de islamitische wereld te veroveren. "De eerste contacten zijn in Egypte en Indonesië al gelegd", liet Serge van der Hooft, topman van Beate Uhse, woensdag weten aan persbureau Belga.

 

De islamitische wereld is volgens de topman voor veel Westerse bedrijven een groot vraagteken. Toch ziet hij kansen in deze "enorme groeimarkt. We gaan ons voornamelijk richten op jonge vrouwelijke moslims. Of het succesvol wordt, zal moeten blijken. Ik wil over een periode van zes maanden kijken of die markt iets voor ons is."

 

"Sharia Compliant"

Van der Hooft heeft alvast een specialist ingehuurd: het Amsterdamse cosmeticabedrijf El Asira, dat in 2012 werd opgericht en moslims als doelgroep heeft gesteld. El Asira-oprichter Abdelaziz Aouragh (33) onderstreept dat we niet meteen moeten denken aan klassieke seksattributen als dildo's of opbaaspoppen, maar veeleer aan "sfeerverhogende lotions en sensuele verzorgingsproducten die de schoonheid van de vrouw optimaal tot haar recht laat komen".


"Veel verzorgingsproducten zijn qua inhoud sowieso halal. Maar je hebt merken die bijvoorbeeld gebruik maken van boeddhistische teksten en symbolen, en dat doen wij niet. Er staat ook geen schaars geklede dame op onze verpakking. Verder is ons bedrijf rentevrij, we lenen geen geld", legt Aouragh uit. Kortom, de producten zijn "Sharia Compliant: in overeenstemming met en toegestaan door de sharia".

 

Geïnteresseerden zullen dan ook geen seksshop moeten bezoeken om de spulletjes te kopen: Beate Uhse wil het nieuwe gamma vooral via drogisterijen en parfumeries verkopen, al zullen de producten ook in de webshops van Christine le Duc en Pabo beschikbaar zijn. El Asira zal de verkoop in het buitenland voor zijn rekening nemen. "Beate Uhse is er vooral om logistieke steun te verlenen", aldus nog Serge van der Hooft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top