Estée Lauder neemt parfummerk By Kilian over | RetailDetail

Estée Lauder neemt parfummerk By Kilian over

Estée Lauder neemt parfummerk By Kilian over

Het Amerikaanse cosmeticabedrijf Estée Lauder heeft zijn parfumportfolio verder uitgebreid met de overname van het merk By Kilian. De exacte overnamecijfers voor de deal werden niet bekend gemaakt.

 

“Perfecte aanvulling”

“By Kilian is de perfecte aanvulling op ons portfolio van prestigegeuren”, zegt Fabrizio Freda, CEO van Estée Lauder, in een reactie op de overname. “Deze aankoop geeft ons bedrijf de strategische mogelijkheid om te blijven bouwen op ons leiderschap in de ultraluxueuze geuren. We zijn zeer opgewonden om samen te werken met Kilian en het hele team bij By Kilian om te blijven bouwen aan het geweldige succes van het merk.”

 

By Killian werd in 2007 opgericht door Kilian Hennessy en het wordt momenteel al verkocht in meer dan 40 landen, voornamelijk in Europa, Noord-Amerika en het Midden-Oosten. Naast parfums worden er ook kaarsen en accessoires onder de merknaam verkocht.

 

Tot de groep van Estée Lauder behoren ook nog merken als M.A.C., Tom Ford, Smashbox, Aramis & Designer Fragances en Men’s Skincare.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Back to top