Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma | RetailDetail

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

 

Positie versterken en Europese groei

Newpharma is een onlineapotheek met Belgische roots die vandaag vooral actief is in België en Frankrijk. In België is het e-commercebedrijf met meer dan 30.000 referenties naar eigen zeggen marktleider in de onlineverkoop van geneesmiddelen zonder voorschrift en parafarmacie-producten. In Frankrijk behoort Newpharma tot de top drie in zijn segment. 

 

De webapotheek wil zijn positie in de kernmarkten dankzij de overname verder versterken, maar ook uitbreiden in andere Europese markten. Het huidige management blijft daarbij aan het stuur. Samen willen ze Newpharma dit jaar nog een verwachte omzet van zestig miljoen euro laten realiseren. 

 

“De participatie van Korys en Colruyt Group geeft ons de mogelijkheid om onze internationale groei verder te versnellen, terwijl we de lat heel hoog kunnen blijven leggen wat betreft onze businessethiek en onze visie op ondernemen”, zegt CEO Jérôme Gobbesso. “We zij ervan overtuigd dat we met de steun van Korys en Colruyt Group het bedrijf tot een volgend niveau kunnen tillen”.

 

Hoeveel het overnamebedrag bedraagt, werd niet bekendgemaakt. Wel is bekend dat Korys hoofdaandeelhouder wordt en Colruyt Group slechts “in mindere mate” participeert. Korys investeerde eerder onder meer al in de Nederlandse producent van vleesvervangers Ojah en  de Britse online-opticien MyOptique Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.