Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma | RetailDetail

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

 

Positie versterken en Europese groei

Newpharma is een onlineapotheek met Belgische roots die vandaag vooral actief is in België en Frankrijk. In België is het e-commercebedrijf met meer dan 30.000 referenties naar eigen zeggen marktleider in de onlineverkoop van geneesmiddelen zonder voorschrift en parafarmacie-producten. In Frankrijk behoort Newpharma tot de top drie in zijn segment. 

 

De webapotheek wil zijn positie in de kernmarkten dankzij de overname verder versterken, maar ook uitbreiden in andere Europese markten. Het huidige management blijft daarbij aan het stuur. Samen willen ze Newpharma dit jaar nog een verwachte omzet van zestig miljoen euro laten realiseren. 

 

“De participatie van Korys en Colruyt Group geeft ons de mogelijkheid om onze internationale groei verder te versnellen, terwijl we de lat heel hoog kunnen blijven leggen wat betreft onze businessethiek en onze visie op ondernemen”, zegt CEO Jérôme Gobbesso. “We zij ervan overtuigd dat we met de steun van Korys en Colruyt Group het bedrijf tot een volgend niveau kunnen tillen”.

 

Hoeveel het overnamebedrag bedraagt, werd niet bekendgemaakt. Wel is bekend dat Korys hoofdaandeelhouder wordt en Colruyt Group slechts “in mindere mate” participeert. Korys investeerde eerder onder meer al in de Nederlandse producent van vleesvervangers Ojah en  de Britse online-opticien MyOptique Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.