Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma | RetailDetail

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

 

Positie versterken en Europese groei

Newpharma is een onlineapotheek met Belgische roots die vandaag vooral actief is in België en Frankrijk. In België is het e-commercebedrijf met meer dan 30.000 referenties naar eigen zeggen marktleider in de onlineverkoop van geneesmiddelen zonder voorschrift en parafarmacie-producten. In Frankrijk behoort Newpharma tot de top drie in zijn segment. 

 

De webapotheek wil zijn positie in de kernmarkten dankzij de overname verder versterken, maar ook uitbreiden in andere Europese markten. Het huidige management blijft daarbij aan het stuur. Samen willen ze Newpharma dit jaar nog een verwachte omzet van zestig miljoen euro laten realiseren. 

 

“De participatie van Korys en Colruyt Group geeft ons de mogelijkheid om onze internationale groei verder te versnellen, terwijl we de lat heel hoog kunnen blijven leggen wat betreft onze businessethiek en onze visie op ondernemen”, zegt CEO Jérôme Gobbesso. “We zij ervan overtuigd dat we met de steun van Korys en Colruyt Group het bedrijf tot een volgend niveau kunnen tillen”.

 

Hoeveel het overnamebedrag bedraagt, werd niet bekendgemaakt. Wel is bekend dat Korys hoofdaandeelhouder wordt en Colruyt Group slechts “in mindere mate” participeert. Korys investeerde eerder onder meer al in de Nederlandse producent van vleesvervangers Ojah en  de Britse online-opticien MyOptique Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Dieter Struye wordt algemeen directeur non-food bij Colruyt Group

13/02/2018

Dieter Struye, voormalig topman van Brico, is sinds maandag 12 februari aan de slag bij Colruyt Group. Als algemeen directeur non-food zal hij de ketens Dreamland en Dreambaby aansturen, maar ook de onlineactiviteiten van ColliShop.

Carrefour verlaagt bezorgkosten online bestellingen

13/02/2018

Carrefour België wil meer klanten aanzetten om online te winkelen en verlaagt daarom de bezorgkosten. Naar eigen zeggen biedt het zo de goedkoopste thuislevering in de Belgische retail aan.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Back to top