Fans Sephora kunnen foto’s delen via app | RetailDetail

Fans Sephora kunnen foto’s delen via app

Fans Sephora kunnen foto’s delen via app

Het Franse cosmeticamerk Sephora heeft het mogelijk gemaakt om foto's te delen via zijn iPhone-app. De nieuwe functie kreeg de naam Beauty Board mee en moet trouwe klanten met elkaar verbinden in een online community.

"Sterkere merkentrouw"

Via Beauty Board kunnen consumenten foto's maken en die uploaden naar het bord, waar andere gebruikers de foto's kunnen bekijken en zo inspiratie opdoen. Bij de foto's staat een uitleg over de gebruikte technieken en welke producten van Sephora er werden gebruikt. Die kunnen dan ook onmiddellijk via de app aangekocht worden.

 

"Sephora ziet mobiel niet alleen als een apparaat om op te kopen, maar ook als een toestel dat kan bijdragen aan de ervaring van de gebruiker en ze kan verrijken", zei Esha Shah, strategiemanager van het Amerikaanse marketingbureau Fetch aan Mobile Commerce Daily. "Een sociale component toevoegen aan de gebruikerservaring is een slimme zet, omdat het hun consumenten een nieuwe en organische manier geeft om met het merk te communiceren. Dat zal een sterkere merkentrouw opleveren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.