Fusie op komst tussen P&G Benelux en Frankrijk

Fusie op komst tussen P&G Benelux en Frankrijk
Er is een fusie op komst tussen de Franse en de Benelux-afdeling van 's werelds grootste producent van huishoudproducten Procter & Gamble. Intussen wordt Unilever-topman Polman getipt als mogelijke opvolger van de vorige week onverwacht teruggekeerde CEO Alan Lafley.

Fusie in juli 2014

Het was het Franse vakblad LSA dat het nieuws van de fusie onthulde en het bericht is intussen bevestigd: op 1 juli 2014 gaan P&G Benelux en P&G France fuseren. Het zou daarbij de bedoeling zijn dat de huidige CEO van het Franse filiaal, Loïc Tassel, de nieuwe combinatie als general manager en vicepresident zal leiden. Die zal een gezamenlijke omzet van zo'n 4 miljard euro draaien, goed voor een achtste plaats in de rangschikking van P&G-filialen wereldwijd.


Voor consumenten en retailers zal de samensmelting - die vooral van juridische aard is - amper merkbaar zijn. Er zouden evenmin ontslagen vallen en de verschillende vestigingen (met onder meer een onderzoekslabo in het Brusselse) blijven operationeel. Niettemin heeft de hele operatie ook tot doel om kosten te besparen en de efficiëntie te verhogen, klinkt het bij P&G.

 

Unilever-topman opvolger Lafley?

Intussen circuleert de naam van Unilever-CEO Paul Polman als mogelijke opvolger van Alan Lafley bij Procter & Gamble. De "mythische" Lafley vervangt sinds kort Bob McDonald maar zou - volgens analisten - toch moeten worden gezien als een "tussenpaus".

 

In dat scenario zou de huidige topman van Unilever in poleposition zitten: alvorens hij naar Nestlé en later Unilever trok, was Polman 27 jaar actief bij P&G. Al die jaren werd hij daar gezien als een vertrouweling van Lafley.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top