Geen beursgang maar nieuwe eigenaar voor Douglas

Geen beursgang maar nieuwe eigenaar voor Douglas

De Duitse parfumerieketen Douglas trekt dan toch niet naar de beurs. Eigenaar Advent International verkoopt de keten aan CVC Capital Partners, een Brits investeringsfonds.

Verkocht voor 2,8 miljard euro

Amper een week geleden klonk het nog dat parfum- en cosmeticaketen Douglas naar de beurs zou gaan. Daar blijkt nu echter toch niets van in huis te komen: de Duitse retailer wordt namelijk voor zo'n 2,8 miljard euro overgenomen door CVC Capital Partners

 

De familie Kreke, die al jaren de dienst uitmaakt bij Douglas, blijft bij de keten betrokken en zal ook extra investeren, al is niet meteen duidelijk hoeveel. Voor de transactie had de familie 20% van de aandelen in handen. Operationeel verandert er niets aan de top: Henning Kreke blijft het bedrijf ook onder de nieuwe eigenaar leiden.

 

Boekenverkoper Thalia en moderetailer AppelrathCüpper, die via een aparte holding eveneens eigendom zijn van Advent International en de familie Kreke, maken geen deel uit van de deal.

 

"Uitbreiden naar Azië"

Soren Vestergaard-Poulsen van CVC ziet niet alleen "groeipotentieel in de zeer aantrekkelijke Selective Beauty Market in Europa", hij liet ook al verstaan dat Douglas "misschien met acquisities of andere investeringen" gaat "uitbreiden naar Azië en andere regio's in de wereld".

 

De CVC-manager kan alvast bogen op een flinke ervaring in de parfumeriewereld: CVC nam in 2007 een meerderheidsaandeel in de Deense beautyketen Matas en Soren Vestergaard-Poulsen hanteerde er de voorzittershamer tot die keten in 2013 naar de beurs werd gebracht.

 

Parfumerie Douglas is met meer dan 1.700 filialen in 19 landen een van de grootste spelers op de Europese cosmeticamarkt. De keten boekte vorig jaar een omzet van 2,5 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top