Greenpeace wil dat ook P&G ontbossing stopt | RetailDetail

Greenpeace wil dat ook P&G ontbossing stopt

Greenpeace wil dat ook P&G ontbossing stopt

Nadat enkele dagen geleden Delhaize met het nieuws kwam dat het palmolie waarvoor gebieden werden ontbost zoveel mogelijk zal bannen, vraagt Greenpeace nu dezelfde verbintenis van Procter & Gamble.

Gevaar voor orang-oetan

"De producent van Head & Shoulders moet stoppen met het ontbossen van regenwouden via onze douches", zegt Greenpeace. Het voerde een jaar lang onderzoek naar het effect van de leveranciers en hun concessies op het regenwoud in Borneo. Daaruit bleek dat ze op grote schaal ontbossen in die gebieden en dat ze zo ook de habitat van de orang-oetan aantasten.

 

Greenpeace eist nu van Procter & Gamble dat ze het voorbeeld volgen van andere producten en van Delhaize. Die hebben eerder al aangegeven geen palmolie meer te gebruiken waarvoor bij de productie gebieden werden ontbost.

 

Delhaize heeft als eerste grote keten gezegd dat de distributeur tegen eind 2015 dat soort palmolie uit zijn producten zal weren. Ook Vandemoortele gaf eerder al aan enkel nog traceerbare palmolie te gaan gebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.