Greenpeace wil dat ook P&G ontbossing stopt

Greenpeace wil dat ook P&G ontbossing stopt

Nadat enkele dagen geleden Delhaize met het nieuws kwam dat het palmolie waarvoor gebieden werden ontbost zoveel mogelijk zal bannen, vraagt Greenpeace nu dezelfde verbintenis van Procter & Gamble.

Gevaar voor orang-oetan

"De producent van Head & Shoulders moet stoppen met het ontbossen van regenwouden via onze douches", zegt Greenpeace. Het voerde een jaar lang onderzoek naar het effect van de leveranciers en hun concessies op het regenwoud in Borneo. Daaruit bleek dat ze op grote schaal ontbossen in die gebieden en dat ze zo ook de habitat van de orang-oetan aantasten.

 

Greenpeace eist nu van Procter & Gamble dat ze het voorbeeld volgen van andere producten en van Delhaize. Die hebben eerder al aangegeven geen palmolie meer te gebruiken waarvoor bij de productie gebieden werden ontbost.

 

Delhaize heeft als eerste grote keten gezegd dat de distributeur tegen eind 2015 dat soort palmolie uit zijn producten zal weren. Ook Vandemoortele gaf eerder al aan enkel nog traceerbare palmolie te gaan gebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top