Greenpeace wil dat ook P&G ontbossing stopt

Greenpeace wil dat ook P&G ontbossing stopt

Nadat enkele dagen geleden Delhaize met het nieuws kwam dat het palmolie waarvoor gebieden werden ontbost zoveel mogelijk zal bannen, vraagt Greenpeace nu dezelfde verbintenis van Procter & Gamble.

Gevaar voor orang-oetan

"De producent van Head & Shoulders moet stoppen met het ontbossen van regenwouden via onze douches", zegt Greenpeace. Het voerde een jaar lang onderzoek naar het effect van de leveranciers en hun concessies op het regenwoud in Borneo. Daaruit bleek dat ze op grote schaal ontbossen in die gebieden en dat ze zo ook de habitat van de orang-oetan aantasten.

 

Greenpeace eist nu van Procter & Gamble dat ze het voorbeeld volgen van andere producten en van Delhaize. Die hebben eerder al aangegeven geen palmolie meer te gebruiken waarvoor bij de productie gebieden werden ontbost.

 

Delhaize heeft als eerste grote keten gezegd dat de distributeur tegen eind 2015 dat soort palmolie uit zijn producten zal weren. Ook Vandemoortele gaf eerder al aan enkel nog traceerbare palmolie te gaan gebruiken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Back to top