Heel wat interesse voor The Body Shop

Heel wat interesse voor The Body Shop
Shutterstock

L’Oréal heeft maar liefst vijftien biedingen binnengekregen voor winkelketen The Body Shop. Het Franse cosmeticabedrijf hoopt zeker een miljard euro te vangen voor de Britse keten.

Industrie onder druk

Onder de geïnteresseerde partijen zouden in ieder geval al enkele private-equitybedrijven zijn, zoals CVC, Carlyle, Advent en Bain Capital. Als L’Oréal er in slaagt om daadwerkelijk een miljard euro los te weken, dan weet het zijn investering terug te verdienen, want het legde elf jaar geleden vrijwel hetzelfde bedrag neer. Analisten zijn er echter niet van overtuigd dat het daar in zal slagen, aangezien de cosmetica-industrie onder druk staat.

 

L’Oréal zelf lijkt daar minder last van te hebben, want in het eerste kwartaal steeg de omzet van het bedrijf met 7,5% naar meer dan zeven miljard euro. Op vergelijkbare basis was er nog sprake van een omzetgroei van 4,2%. Vooral in Noord-Amerika, Latijns-Amerika en Oost-Europa wist L’Oréal sterk te groeien. In West-Europa steeg de omzet met 1,6% (2,8% op vergelijkbare basis), ondanks zwakke prestaties in Frankrijk. In het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje spreekt L’Oréal dan weer van een sterke groei.

 

Daarnaast steeg de omzet uit luxeproducten met maar liefst 17,8% ten opzichte van een jaar eerder, vooral dankzij sterke verkoop in Azië. Bij The Body Shop daalde de omzet met 1,4%, maar was er op vergelijkbare basis sprake van een stijging van 2,3%. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hogere kosten drukken winst Coca-Cola

25/04/2017

The Coca-Cola Company heeft in het eerste kwartaal van 2017 minder winst gemaakt dan een jaar eerder, maar ook de omzet van de frisdrankproducent ging er opnieuw op achteruit. Dat is ondertussen al voor het achtste kwartaal op rij.

Belangrijkste bedrijven Rocket Internet groeien verder

25/04/2017

De belangrijkste bedrijven van de Duitse incubator Rocket Internet zijn in 2016 verder blijven groeien op vlak van omzet. Daarnaast werd het verlies ook flink kleiner en Rocket Internet meent binnenkort zelfs winst te zullen maken.

The Body Shop mikt met nieuw e-commerceplatform op mobiel

24/04/2017

Winkelketen The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd, dat beter toegankelijk moet zijn voor mobiele apparaten. Het doel is om binnen enkele jaren 20% van de totale omzet uit de online verkoop te halen.

Danone kampt met dalende volumes

21/04/2017

De omzet van voedingsbedrijf Danone is in het eerste kwartaal van 2017 met 3% gestegen, maar daar tegenover stond wel dat het volume met 2,6% terugviel. Vooral de verkoop van zuivelproducten stelde teleur.

Philip Morris verkocht ruim tiende minder sigaretten

20/04/2017

Tabaksgigant Philip Morris, de fabrikant van onder meer Marlboro, L&M en Chesterfield, verkocht het voorbije kwartaal 11,5% minder sigaretten dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet zakte met 1,4%, de winst ging er wel met 4% op vooruit.

Emté blijft onder verwachtingen binnen Sligro Food Group

20/04/2017

Ondanks een omzetstijging van bijna 6% bij de Sligro Food Group blijft supermarktketen Emté onder de verwachtingen van het bedrijf. De omzet van de supermarkten daalde dan ook licht in het eerste kwartaal.

Back to top