Heel wat interesse voor The Body Shop

Heel wat interesse voor The Body Shop
Shutterstock

L’Oréal heeft maar liefst vijftien biedingen binnengekregen voor winkelketen The Body Shop. Het Franse cosmeticabedrijf hoopt zeker een miljard euro te vangen voor de Britse keten.

Industrie onder druk

Onder de geïnteresseerde partijen zouden in ieder geval al enkele private-equitybedrijven zijn, zoals CVC, Carlyle, Advent en Bain Capital. Als L’Oréal er in slaagt om daadwerkelijk een miljard euro los te weken, dan weet het zijn investering terug te verdienen, want het legde elf jaar geleden vrijwel hetzelfde bedrag neer. Analisten zijn er echter niet van overtuigd dat het daar in zal slagen, aangezien de cosmetica-industrie onder druk staat.

 

L’Oréal zelf lijkt daar minder last van te hebben, want in het eerste kwartaal steeg de omzet van het bedrijf met 7,5% naar meer dan zeven miljard euro. Op vergelijkbare basis was er nog sprake van een omzetgroei van 4,2%. Vooral in Noord-Amerika, Latijns-Amerika en Oost-Europa wist L’Oréal sterk te groeien. In West-Europa steeg de omzet met 1,6% (2,8% op vergelijkbare basis), ondanks zwakke prestaties in Frankrijk. In het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje spreekt L’Oréal dan weer van een sterke groei.

 

Daarnaast steeg de omzet uit luxeproducten met maar liefst 17,8% ten opzichte van een jaar eerder, vooral dankzij sterke verkoop in Azië. Bij The Body Shop daalde de omzet met 1,4%, maar was er op vergelijkbare basis sprake van een stijging van 2,3%. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top