Heel wat interesse voor The Body Shop | RetailDetail

Heel wat interesse voor The Body Shop

Heel wat interesse voor The Body Shop
Shutterstock

L’Oréal heeft maar liefst vijftien biedingen binnengekregen voor winkelketen The Body Shop. Het Franse cosmeticabedrijf hoopt zeker een miljard euro te vangen voor de Britse keten.

Industrie onder druk

Onder de geïnteresseerde partijen zouden in ieder geval al enkele private-equitybedrijven zijn, zoals CVC, Carlyle, Advent en Bain Capital. Als L’Oréal er in slaagt om daadwerkelijk een miljard euro los te weken, dan weet het zijn investering terug te verdienen, want het legde elf jaar geleden vrijwel hetzelfde bedrag neer. Analisten zijn er echter niet van overtuigd dat het daar in zal slagen, aangezien de cosmetica-industrie onder druk staat.

 

L’Oréal zelf lijkt daar minder last van te hebben, want in het eerste kwartaal steeg de omzet van het bedrijf met 7,5% naar meer dan zeven miljard euro. Op vergelijkbare basis was er nog sprake van een omzetgroei van 4,2%. Vooral in Noord-Amerika, Latijns-Amerika en Oost-Europa wist L’Oréal sterk te groeien. In West-Europa steeg de omzet met 1,6% (2,8% op vergelijkbare basis), ondanks zwakke prestaties in Frankrijk. In het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje spreekt L’Oréal dan weer van een sterke groei.

 

Daarnaast steeg de omzet uit luxeproducten met maar liefst 17,8% ten opzichte van een jaar eerder, vooral dankzij sterke verkoop in Azië. Bij The Body Shop daalde de omzet met 1,4%, maar was er op vergelijkbare basis sprake van een stijging van 2,3%. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minder omzet maar meer winst voor Maxeda

23/07/2018

Maxeda, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Praxis en Brico, publiceerde zopas degelijke bedrijfsresultaten. In Nederland gaan de zaken beter dan in België. De groep wil groeien met kleinere stadswinkels.

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).