Heel wat interesse voor The Body Shop | RetailDetail

Heel wat interesse voor The Body Shop

Heel wat interesse voor The Body Shop
Shutterstock

L’Oréal heeft maar liefst vijftien biedingen binnengekregen voor winkelketen The Body Shop. Het Franse cosmeticabedrijf hoopt zeker een miljard euro te vangen voor de Britse keten.

Industrie onder druk

Onder de geïnteresseerde partijen zouden in ieder geval al enkele private-equitybedrijven zijn, zoals CVC, Carlyle, Advent en Bain Capital. Als L’Oréal er in slaagt om daadwerkelijk een miljard euro los te weken, dan weet het zijn investering terug te verdienen, want het legde elf jaar geleden vrijwel hetzelfde bedrag neer. Analisten zijn er echter niet van overtuigd dat het daar in zal slagen, aangezien de cosmetica-industrie onder druk staat.

 

L’Oréal zelf lijkt daar minder last van te hebben, want in het eerste kwartaal steeg de omzet van het bedrijf met 7,5% naar meer dan zeven miljard euro. Op vergelijkbare basis was er nog sprake van een omzetgroei van 4,2%. Vooral in Noord-Amerika, Latijns-Amerika en Oost-Europa wist L’Oréal sterk te groeien. In West-Europa steeg de omzet met 1,6% (2,8% op vergelijkbare basis), ondanks zwakke prestaties in Frankrijk. In het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje spreekt L’Oréal dan weer van een sterke groei.

 

Daarnaast steeg de omzet uit luxeproducten met maar liefst 17,8% ten opzichte van een jaar eerder, vooral dankzij sterke verkoop in Azië. Bij The Body Shop daalde de omzet met 1,4%, maar was er op vergelijkbare basis sprake van een stijging van 2,3%. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Fnac Darty groeit verder dankzij samenwerkingen

23/04/2018

Elektronicagroep Fnac Darty zag in het eerste kwartaal van 2018 de omzet licht groeien. De groep boekt naar eigen zeggen snelle vooruitgang en nam ook grote stappen in haar herstelplan: eind 2018 wil het voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.