Hema opent kleine vestiging in Parijs | RetailDetail

Hema opent kleine vestiging in Parijs

Hema opent kleine vestiging in Parijs
Shutterstock

Winkelketen Hema heeft in Parijs een vestiging geopend op slechts 43 vierkante meter. De winkel is te vinden in het metrostation Les Halles en het assortiment is dan ook volledig afgesteld op de reizigers.

 

Expansie in Frankrijk

Het assortiment van de winkel is daarbij gericht op alledaagse en last-minute boodschappen en moet zo de ongeveer 750.000 reizigers die het metrostation dagelijks bezoeken aanspreken. Het is ondertussen al het 44e filiaal van Hema in Frankrijk, waarvan er 21 te vinden zijn in Parijs.


Met de opening van de winkel in Parijs blijft Hema verder werken aan zijn expansie in Frankrijk. Het bedrijf is actief in zeven landen en heeft voornamelijk winkels in België en Nederland, maar begint steeds groter te worden in Frankrijk.

 

Vorig jaar opende het onder andere filialen in Lyon, Toulous en Tours. In september 2015 werd het 40e filiaal geopend en ondertussen staat de teller dus al op 44. In totaal heeft Hema meer dan 700 winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Samenwerking tussen Carrefour en Tesco vanaf oktober

06/08/2018

De alliantie tussen Carrefour en Tesco is nu ook officieel een feit. Internationale leveranciers van merken en huismerken mogen hun borst nat maken: de gezamenlijke inkoopprocessen gaan al dit najaar van start.

Danone dankt Chinese baby’s en yoghurt-comeback

30/07/2018

Danone tekende in de eerste jaarhelft lichte groei op, met dank aan de Chinezen die veel babypoeder kochten en Noord-Amerika, waar zuivel weer aanzwelt. Europeanen lustten daarentegen minder van de yoghurtjes.

Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch.