Het gat in de markt!

Het gat in de markt!

Een Nederlandse ondernemer heeft het gat in de markt gevonden. En dat valt vrij letterlijk te nemen. Hij pakt namelijk uit met… toiletwinkels. In februari ging de eerste winkel in Amsterdam open, maar al in april aanstaande opent 2theloo in de Antwerpse Stadsfeestzaal de deuren.

 



Wat men in een toiletwinkel moet gaan zoeken? Een wc natuurlijk. De bedoeling van 2theloo is dat wie midden in de stad hoge nood heeft snel en in een aangename omgeving zijn behoefte kan doen. Het idee kwam er na de vaststelling dat het consumenten in de meeste winkels allesbehalve in dank wordt afgenomen als ze hun blaas willen ledigen. Onder andere in drukke winkelstraten valt het niet mee om een toilet te vinden.


In de 2theloo-winkels kan men daarom tegen betaling naar het toilet gaan. Ook worden in de winkels ‘randartikelen’ verkocht, zoals tampons, luiers en producten voor persoonlijke verzorging. Zelfs hebbedingetjes voor de badkamer worden er aangeboden.


Weinig aantrekkelijk, zou men denken. De ontwikkelaars van het concept hebben echter alles gedaan om van plassen een trendy belevenis te maken. Het winkelconcept wordt ingekaderd in een hippe vormgeving en bezoekers kunnen er zich neervlijen op designtoiletten.


Eric Treurniet heeft grootse ambities met zijn toiletwinkels. Hij lanceert het concept onmiddellijk internationaal, met name in België en Nederland, en hoopt in Nederland op korte termijn liefst 15 winkels te hebben. Naar het toilet gaan bij 2theloo moet een vaste waarde worden in het retaillandschap.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top