Het gat in de markt!

Het gat in de markt!

Een Nederlandse ondernemer heeft het gat in de markt gevonden. En dat valt vrij letterlijk te nemen. Hij pakt namelijk uit met… toiletwinkels. In februari ging de eerste winkel in Amsterdam open, maar al in april aanstaande opent 2theloo in de Antwerpse Stadsfeestzaal de deuren.

 



Wat men in een toiletwinkel moet gaan zoeken? Een wc natuurlijk. De bedoeling van 2theloo is dat wie midden in de stad hoge nood heeft snel en in een aangename omgeving zijn behoefte kan doen. Het idee kwam er na de vaststelling dat het consumenten in de meeste winkels allesbehalve in dank wordt afgenomen als ze hun blaas willen ledigen. Onder andere in drukke winkelstraten valt het niet mee om een toilet te vinden.


In de 2theloo-winkels kan men daarom tegen betaling naar het toilet gaan. Ook worden in de winkels ‘randartikelen’ verkocht, zoals tampons, luiers en producten voor persoonlijke verzorging. Zelfs hebbedingetjes voor de badkamer worden er aangeboden.


Weinig aantrekkelijk, zou men denken. De ontwikkelaars van het concept hebben echter alles gedaan om van plassen een trendy belevenis te maken. Het winkelconcept wordt ingekaderd in een hippe vormgeving en bezoekers kunnen er zich neervlijen op designtoiletten.


Eric Treurniet heeft grootse ambities met zijn toiletwinkels. Hij lanceert het concept onmiddellijk internationaal, met name in België en Nederland, en hoopt in Nederland op korte termijn liefst 15 winkels te hebben. Naar het toilet gaan bij 2theloo moet een vaste waarde worden in het retaillandschap.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top