Het gat in de markt!

Het gat in de markt!

Een Nederlandse ondernemer heeft het gat in de markt gevonden. En dat valt vrij letterlijk te nemen. Hij pakt namelijk uit met… toiletwinkels. In februari ging de eerste winkel in Amsterdam open, maar al in april aanstaande opent 2theloo in de Antwerpse Stadsfeestzaal de deuren.

 



Wat men in een toiletwinkel moet gaan zoeken? Een wc natuurlijk. De bedoeling van 2theloo is dat wie midden in de stad hoge nood heeft snel en in een aangename omgeving zijn behoefte kan doen. Het idee kwam er na de vaststelling dat het consumenten in de meeste winkels allesbehalve in dank wordt afgenomen als ze hun blaas willen ledigen. Onder andere in drukke winkelstraten valt het niet mee om een toilet te vinden.


In de 2theloo-winkels kan men daarom tegen betaling naar het toilet gaan. Ook worden in de winkels ‘randartikelen’ verkocht, zoals tampons, luiers en producten voor persoonlijke verzorging. Zelfs hebbedingetjes voor de badkamer worden er aangeboden.


Weinig aantrekkelijk, zou men denken. De ontwikkelaars van het concept hebben echter alles gedaan om van plassen een trendy belevenis te maken. Het winkelconcept wordt ingekaderd in een hippe vormgeving en bezoekers kunnen er zich neervlijen op designtoiletten.


Eric Treurniet heeft grootse ambities met zijn toiletwinkels. Hij lanceert het concept onmiddellijk internationaal, met name in België en Nederland, en hoopt in Nederland op korte termijn liefst 15 winkels te hebben. Naar het toilet gaan bij 2theloo moet een vaste waarde worden in het retaillandschap.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Body Shop bijna in handen van Braziliaanse branchegenoot

09/06/2017

Het Franse L’Oréal is exclusieve gesprekken gestart met het Braziliaanse Natura Cosméticos over de verkoop van winkelketen The Body Shop. Die moet de Franse groep maar liefst een miljard euro opleveren.

Brusselse webapotheek Pharmasimple wil Europa veroveren

29/05/2017

Pharmasimple, een online apotheek die in 2010 werd opgericht in Brussel, zag zijn omzet in 2016 met 66,2% groeien naar 11,3 miljoen euro. De ambities liggen echter veel hoger, want binnen vijf jaar moet dat meer dan 100 miljoen euro zijn.

Amazon richt blik op verkoop geneesmiddelen

26/05/2017

Amazon is op zoek naar iemand die binnen het bedrijf kan uitdokteren hoe het best de stap zet naar de lucratieve sector rond de verkoop van geneesmiddelen en aanverwanten. Volgens bronnen zou Amazon er al langer aan denken om die stap te zetten.

Unilever koopt verzorgingstak Zuid-Amerikaans Quala

17/05/2017

Unilever heeft de verzorgingsproducten van het Zuid-Amerikaanse bedrijf Quala toegevoegd aan zijn assortiment. Quala heeft net als Unilever ook merken van voedingsmiddelen in handen en het wil in de toekomst de focus leggen op die tak van het bedrijf.

Guerlain opent nieuwe boetiek op Louizalaan

15/05/2017

Het Franse Guerlain heeft aan de Louizalaan in Brussel een nieuwe parfumboetiek geopend. Het is de eerste keer dat het merk een eigen boetiek opent buiten Frankrijk.

Forse omzet- en winstgroei voor Henkel

11/05/2017

Henkel heeft in het eerste kwartaal van 2017 zowel de omzet als de winst fors zien groeien. Met als bonus een absolute primeur: het Duitse handelsconcern overschreed voor het eerst in zijn geschiedenis de kaap van vijf miljard euro omzet.

Back to top