Het gat in de markt!

Het gat in de markt!

Een Nederlandse ondernemer heeft het gat in de markt gevonden. En dat valt vrij letterlijk te nemen. Hij pakt namelijk uit met… toiletwinkels. In februari ging de eerste winkel in Amsterdam open, maar al in april aanstaande opent 2theloo in de Antwerpse Stadsfeestzaal de deuren.

 



Wat men in een toiletwinkel moet gaan zoeken? Een wc natuurlijk. De bedoeling van 2theloo is dat wie midden in de stad hoge nood heeft snel en in een aangename omgeving zijn behoefte kan doen. Het idee kwam er na de vaststelling dat het consumenten in de meeste winkels allesbehalve in dank wordt afgenomen als ze hun blaas willen ledigen. Onder andere in drukke winkelstraten valt het niet mee om een toilet te vinden.


In de 2theloo-winkels kan men daarom tegen betaling naar het toilet gaan. Ook worden in de winkels ‘randartikelen’ verkocht, zoals tampons, luiers en producten voor persoonlijke verzorging. Zelfs hebbedingetjes voor de badkamer worden er aangeboden.


Weinig aantrekkelijk, zou men denken. De ontwikkelaars van het concept hebben echter alles gedaan om van plassen een trendy belevenis te maken. Het winkelconcept wordt ingekaderd in een hippe vormgeving en bezoekers kunnen er zich neervlijen op designtoiletten.


Eric Treurniet heeft grootse ambities met zijn toiletwinkels. Hij lanceert het concept onmiddellijk internationaal, met name in België en Nederland, en hoopt in Nederland op korte termijn liefst 15 winkels te hebben. Naar het toilet gaan bij 2theloo moet een vaste waarde worden in het retaillandschap.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever koopt verzorgingstak Zuid-Amerikaans Quala

17/05/2017

Unilever heeft de verzorgingsproducten van het Zuid-Amerikaanse bedrijf Quala toegevoegd aan zijn assortiment. Quala heeft net als Unilever ook merken van voedingsmiddelen in handen en het wil in de toekomst de focus leggen op die tak van het bedrijf.

Guerlain opent nieuwe boetiek op Louizalaan

15/05/2017

Het Franse Guerlain heeft aan de Louizalaan in Brussel een nieuwe parfumboetiek geopend. Het is de eerste keer dat het merk een eigen boetiek opent buiten Frankrijk.

Forse omzet- en winstgroei voor Henkel

11/05/2017

Henkel heeft in het eerste kwartaal van 2017 zowel de omzet als de winst fors zien groeien. Met als bonus een absolute primeur: het Duitse handelsconcern overschreed voor het eerst in zijn geschiedenis de kaap van vijf miljard euro omzet.

The Body Shop mikt met nieuw e-commerceplatform op mobiel

24/04/2017

Winkelketen The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd, dat beter toegankelijk moet zijn voor mobiele apparaten. Het doel is om binnen enkele jaren 20% van de totale omzet uit de online verkoop te halen.

Heel wat interesse voor The Body Shop

19/04/2017

L’Oréal heeft maar liefst vijftien biedingen binnengekregen voor winkelketen The Body Shop. Het Franse cosmeticabedrijf hoopt zeker een miljard euro te vangen voor de Britse keten.

Burberry in zee met parfumspecialist Coty

06/04/2017

Nog geen vijf jaar nadat Burberry zijn parfumactiviteiten onder eigen beheer bracht, besteedt het Britse luxemerk zijn parfumbusiness alweer uit. De Amerikaanse specialist Coty neemt vanaf oktober de populaire My Burberry, Mr Burberry en andere parfums van het merk onder zijn hoede.

Back to top