H&M komt op de proppen met duurzame schoonheidsproducten | RetailDetail

H&M komt op de proppen met duurzame schoonheidsproducten

H&M komt op de proppen met duurzame schoonheidsproducten

De Zweedse modeketen H&M heeft een nieuwe collectie met duurzame schoonheidsproducten gelanceerd. De Conscious Collection moet binnenkort te vinden zijn in de winkels van de kledingketen.

 

Ook duurzame verpakkingen

De collectie zal bestaan uit verschillende producten, zoals gezichtsmaskers, zeep, shampoos, deodorant en meer. Alle artikelen worden gemaakt met gecertificeerde biologische ingrediënten. Ze bevatten ook geen GMO’s, parabenen, parfums of kleurstoffen. Ze moeten daardoor ook bruikbaar zijn voor klanten met een gevoelige huid.

 

Niet alleen de producten zelf zijn op een duurzame manier gemaakt, ook de verpakking voldoet aan die voorwaarde. H&M gebruikt daarvoor gerecycleerd papier en plastic dat kan hergebruikt worden. De collectie moet van nu tot maart gelanceerd worden in de winkels van de keten. Net op tijd voor de Conscious Exclusive 2016-collectie, die op 7 april wordt gelanceerd.

 

“We bieden momenteel al bewuste keuzes met onze modecollecties en dus is het logisch dat we ook binnen onze schoonheidsproducten dezelfde mogelijkheid bieden. We mikken er altijd op om onze producten op een goede en verantwoordelijke manier te ontwikkelen, zowel op vlak van materiaal als op vlak van productie”, zegt Sara Wallander, concept designer bij H&M Beauty.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.

Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.