H&M komt op de proppen met duurzame schoonheidsproducten

H&M komt op de proppen met duurzame schoonheidsproducten

De Zweedse modeketen H&M heeft een nieuwe collectie met duurzame schoonheidsproducten gelanceerd. De Conscious Collection moet binnenkort te vinden zijn in de winkels van de kledingketen.

 

Ook duurzame verpakkingen

De collectie zal bestaan uit verschillende producten, zoals gezichtsmaskers, zeep, shampoos, deodorant en meer. Alle artikelen worden gemaakt met gecertificeerde biologische ingrediënten. Ze bevatten ook geen GMO’s, parabenen, parfums of kleurstoffen. Ze moeten daardoor ook bruikbaar zijn voor klanten met een gevoelige huid.

 

Niet alleen de producten zelf zijn op een duurzame manier gemaakt, ook de verpakking voldoet aan die voorwaarde. H&M gebruikt daarvoor gerecycleerd papier en plastic dat kan hergebruikt worden. De collectie moet van nu tot maart gelanceerd worden in de winkels van de keten. Net op tijd voor de Conscious Exclusive 2016-collectie, die op 7 april wordt gelanceerd.

 

“We bieden momenteel al bewuste keuzes met onze modecollecties en dus is het logisch dat we ook binnen onze schoonheidsproducten dezelfde mogelijkheid bieden. We mikken er altijd op om onze producten op een goede en verantwoordelijke manier te ontwikkelen, zowel op vlak van materiaal als op vlak van productie”, zegt Sara Wallander, concept designer bij H&M Beauty.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Colruyt Group opent eerste fossiele-brandstofvrije OKay-winkel

11/09/2017

Woensdag opent in Stavelot de eerste vestiging van winkelketen OKay die geen gebruik zal maken van aardgas of stookolie. De verwarming van de winkel gebeurt volledig met restwarmte van de koelinstallaties.

H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir

11/09/2017

De Zweedse H&M Group blijft zijn aanwezigheid op de Antwerpse Meir verder uitbreiden. Momenteel heeft het modebedrijf er al drie vestigingen, en met Monki en Weekday komen er nog twee winkels bij.

Renovatiewerken Woluwe Shopping vorderen goed

08/09/2017

De renovatiewerken in Woluwe Shopping, die vorige maand door AG Real Estate zijn gestart, vorderen snel. Ook de filialen van modewinkels Esprit, H&M en WE zijn volledig vernieuwd.

Back to top