Holland & Barrett (Essenza) in de etalage | RetailDetail

Holland & Barrett (Essenza) in de etalage

Holland & Barrett (Essenza) in de etalage

Private-equitybedrijf Carlyle is van plan om Holland & Barrett van de hand te doen. Dat melden bronnen met kennis van de plannen aan de Britse krant The Telegraph. Holland & Barrett is het moederbedrijf van De Tuinen en Essenza.

1.100 filialen in elf landen

Holland & Barrett is één van de grootste retailbedrijven in het Verenigd Koninkrijk en beschikt over bijna 1.100 filialen in elf landen, waaronder China, Singapore en Malta. Ook in Nederland en België beschikt Holland & Barrett over filialen na de overnames van De Tuinen en Essenza. Alle filialen van die ketens worden ook omgedoopt naar de formule van Holland & Barrett. Sinds vorig jaar is het bedrijf ook te vinden in Scandinavië, nadat een eerste winkel in Zweden werd geopend.


De omzet van Holland & Barrett is het voorbije jaar met 12 procent gegroeid naar 573,5 miljoen pond (783,9 miljoen euro). Ook de winst ging er met 12 procent op vooruit naar 146 miljoen pond (199,5 miljoen euro). Carlyle zou nu op zoek zijn naar een bod van 1 miljard pond (1,37 miljard euro) om de overname te vervolledigen.


Carlyle kreeg Holland & Barrett zelf zes jaar geleden in handen. Het deed onlangs ook nog een succesvol bod op de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller, waarvoor het 440 miljoen euro zou neertellen. Die overname moet dit kwartaal worden afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.