Holland & Barrett (Essenza) in de etalage

Holland & Barrett (Essenza) in de etalage

Private-equitybedrijf Carlyle is van plan om Holland & Barrett van de hand te doen. Dat melden bronnen met kennis van de plannen aan de Britse krant The Telegraph. Holland & Barrett is het moederbedrijf van De Tuinen en Essenza.

1.100 filialen in elf landen

Holland & Barrett is één van de grootste retailbedrijven in het Verenigd Koninkrijk en beschikt over bijna 1.100 filialen in elf landen, waaronder China, Singapore en Malta. Ook in Nederland en België beschikt Holland & Barrett over filialen na de overnames van De Tuinen en Essenza. Alle filialen van die ketens worden ook omgedoopt naar de formule van Holland & Barrett. Sinds vorig jaar is het bedrijf ook te vinden in Scandinavië, nadat een eerste winkel in Zweden werd geopend.


De omzet van Holland & Barrett is het voorbije jaar met 12 procent gegroeid naar 573,5 miljoen pond (783,9 miljoen euro). Ook de winst ging er met 12 procent op vooruit naar 146 miljoen pond (199,5 miljoen euro). Carlyle zou nu op zoek zijn naar een bod van 1 miljard pond (1,37 miljard euro) om de overname te vervolledigen.


Carlyle kreeg Holland & Barrett zelf zes jaar geleden in handen. Het deed onlangs ook nog een succesvol bod op de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller, waarvoor het 440 miljoen euro zou neertellen. Die overname moet dit kwartaal worden afgerond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top