Kiehl's opent in juni derde eigen Belgische winkel | RetailDetail

Kiehl's opent in juni derde eigen Belgische winkel

Kiehl's opent in juni derde eigen Belgische winkel

Kiehl's, de Amerikaanse verzorgings- en cosmeticaketen van L'Oréal, opent in juni zijn derde "free standing store" in ons land. Die komt aan de Brusselse Guldenvlieslaan, op een boogscheut van de Louizalaan.

Toplocatie in  Brussel

Na de Antwerpse Lombardenvest en de Gentse Koestraat krijgt nu ook de Brusselse Guldenvlieslaan een monobrand Kiehl's-vestiging, zo meldt vastgoedbemiddelaar Jones Lang LaSalle. De nieuwe zaak, die 81 m² groot is (waarvan 41m² retailoppervlakte), wordt nu nog ingenomen door lingerieketen Calida.

 

De nieuwe store krijgt een toplocatie in het eerste en drukste deel van de Guldenvlieslaan en heeft bekende retailers als Esprit, Geox en Uterquë als buren. De winkel bevindt zich halverwege tussen de Louizalaan en het winkelcomplex "Entre 2 Portes".

 

Wereldwijde expansie

De New Yorkse cosmeticaketen Kiehl's is sinds 2000 eigendom van de groep L'Oréal en verkoopt behalve gelaats-, lichaams- en haarverzorgingsproducten ook nog babyproducten en parfums.

 

Kiehl's, in 1851 opgericht als apotheek in East Village, baat wereldwijd meer dan 300 winkels uit, waarvan zo'n 90 in Europa. Daarnaast heeft Kiehl's nog zogeheten 'Apothecary shop in shops' in de meest prestigieuze warenhuizen ter wereld en is de keten vanzelfsprekend ook actief met webshops (snds april vorig jaar ook in ons land). Sinds de overname door L'Oréal is Kiehl's wereldwijd in volle expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.