Kiehl's opent in juni derde eigen Belgische winkel | RetailDetail

Kiehl's opent in juni derde eigen Belgische winkel

Kiehl's opent in juni derde eigen Belgische winkel

Kiehl's, de Amerikaanse verzorgings- en cosmeticaketen van L'Oréal, opent in juni zijn derde "free standing store" in ons land. Die komt aan de Brusselse Guldenvlieslaan, op een boogscheut van de Louizalaan.

Toplocatie in  Brussel

Na de Antwerpse Lombardenvest en de Gentse Koestraat krijgt nu ook de Brusselse Guldenvlieslaan een monobrand Kiehl's-vestiging, zo meldt vastgoedbemiddelaar Jones Lang LaSalle. De nieuwe zaak, die 81 m² groot is (waarvan 41m² retailoppervlakte), wordt nu nog ingenomen door lingerieketen Calida.

 

De nieuwe store krijgt een toplocatie in het eerste en drukste deel van de Guldenvlieslaan en heeft bekende retailers als Esprit, Geox en Uterquë als buren. De winkel bevindt zich halverwege tussen de Louizalaan en het winkelcomplex "Entre 2 Portes".

 

Wereldwijde expansie

De New Yorkse cosmeticaketen Kiehl's is sinds 2000 eigendom van de groep L'Oréal en verkoopt behalve gelaats-, lichaams- en haarverzorgingsproducten ook nog babyproducten en parfums.

 

Kiehl's, in 1851 opgericht als apotheek in East Village, baat wereldwijd meer dan 300 winkels uit, waarvan zo'n 90 in Europa. Daarnaast heeft Kiehl's nog zogeheten 'Apothecary shop in shops' in de meest prestigieuze warenhuizen ter wereld en is de keten vanzelfsprekend ook actief met webshops (snds april vorig jaar ook in ons land). Sinds de overname door L'Oréal is Kiehl's wereldwijd in volle expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top