Kruidvat opent eerste Franse winkel | RetailDetail

Kruidvat opent eerste Franse winkel

Kruidvat opent eerste Franse winkel

De Nederlandse winkelketen Kruidvat heeft met Frankrijk een nieuwe markt aangeboord. Het opent er vandaag namelijk zijn eerste filiaal. Die zal te vinden zijn in de stad Lille (Rijssel). Kruidvat zal er ook grote Franse merken verkopen.

Bewuste keuze voor centrum Europa

De eerste Franse winkel in Lille openen was voor Kruidvat een bewuste keuze. "Lille ligt in het centrum van Europa en is een aantrekkelijke stad die door veel mensen wordt bezocht. Ik kijk er naar uit om onze nieuwe klanten daar te gaan verrassen met ons bekende, brede aanbod en lage prijzen", zegt Gerard van Breen, CEO van Kruidvat.


De nieuwe winkel van Kruidvat is te vinden aan de Rue Léon Gambetta en heeft een oppervlakte van 400 vierkante meter, waar meer dan 10.000 producten zullen worden verkocht. Het assortiment bestaat uit een reeks eigen producten, maar Kruidvat verkoopt ook bekende Franse merken als Garnier, L'Oréal en Maybelline. In de Franse winkel worden ook wekelijks een aantal modeartikelen, snoepgoed, speelgoed en geschenkartikelen in de kijker gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.