Kruidvat verwerkt winkelafval in eigen recyclagecentrum

Kruidvat verwerkt winkelafval in eigen recyclagecentrum
kruidvatlogo.jpg

Kruidvat heeft een eigen recyclagecentrum geopend om zijn verpakkingsafval uit de winkels zelf te verwerken tot balen grondstof. De fabriek van 8000 m² bevindt zich vlakbij het distributiecentrum van Kruidvat in Heteren.

Als grondstof verkopen

In de fabriek wordt iedere dag meer dan 50.000 kilo karton en 5.000 kilo plastic samengeperst tot afzonderlijke balen en als grondstof aan derden verkocht. De dochter van AS Watson haalt het afval meerdere keren per week op uit de ruim 1300 drogisterijen van Kruidvat en Trekpleister in Nederland, België en Frankrijk.

 

Het nieuwe distributiecentrum Geel, zoals het nieuwe recyclecentrum officieel heet, is gebouwd met aandacht voor duurzaamheid. De locatie kreeg van BREEAM, de organisatie die wereldwijd duurzame gebouwen beoordeelt, het ontwerpcerticaat Excellent met vier sterren: zo zijn in de fabriek onder meer hergebruikte en gerecycleerde materialen gebruikt en energiezuinige en energieneutrale installaties gezet.

 

In het nieuwe centrum werken op het moment vijftig mensen in twee ploegen, maar dit zal nog worden uitgebreid naar tachtig medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kruidvat lanceert nieuw stadsconcept in Antwerpen

26/10/2017

Kruidvat heeft met 'Kruidvat in de stad' een nieuw concept ontwikkeld dat speciaal gericht is op winkels in de binnenstad van grote steden. De primeur van het concept is net geopend in Antwerpen en ook Genk staat al op de planning.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Back to top