Kruidvat wil flink uitbreiden in Frankrijk

Kruidvat wil flink uitbreiden in Frankrijk

De Nederlandse drogisterijketen Kruidvat heeft grote plannen om in Frankrijk verder uit te breiden. Vorige maand werd in het Noord-Franse Lille nog de eerste Franse winkel van de keten geopend en daar moeten er snel meer bijkomen.

 

Geen rechtstreekse concurrentie

Bestuursvoorzitter Gerard van Breen ziet Frankrijk als de ideale markt, omdat er geen soortgelijke ketens zijn zoals Kruidvat. "De klant is daar niet gewend om in een winkel te komen zoals wij die aanbieden. We moeten de Franse consument weghalen bij zogeheten hypermarchés en parafarmacies, een soort apothekers", zegt hij aan de Telegraaf.


Kruidvat heeft ook al ervaring op de Franstalige markt, want het heeft al 34 winkels in Wallonië. Het wil dan ook de kennis die het daar heeft opgedaan gebruiken om succesvol te zijn in Frankrijk. Daarnaast heeft het Franse consumenten gevraagd om hun mening te geven over de winkels in Wallonië.


De naam Kruidvat zal alvast niet aangepast worden voor de Franse markt. "Als mensen je formule snappen, dan is de naam geen barrière", stelt Van Breen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top