L’Oréal gaat virtuele 'beautyschool' oprichten

L’Oréal gaat virtuele 'beautyschool' oprichten

Cosmeticabedrijf L’Oréal en online videodienst YouTube hebben een samenwerking afgesloten om samen content te creëren rond cosmetica. L’Oréal wil zo de strijd aangaan met onafhankelijke vloggers, die nu de markt domineren.

Zichtbaarheid verhogen

Volgens het reclamebureau Pixability zijn die onafhankelijke videomakers immers goed voor 97% van alle hits rond cosmetica op YouTube en creëren ze bovendien 10 keer meer content dan de grote merken zelf.

 

L’Oréal heeft nu als doel om samen met YouTube een virtuele beauty school op te zetten om zo een deel van die zichtbaarheid terug te winnen. L’Oréal biedt aan tien vloggers de kans om vanaf deze zomer een opleiding van zes maanden te krijgen, waarin ze leren hoe ze content moeten creëren en hun publiek kunnen uitbreiden.

 

Na hun opleiding moeten de tien vloggers de zichtbaarheid van L’Oréal op YouTube drastisch verhogen. Het cosmeticabedrijf zal verschillende documentaires maken van het hele proces, die het dan op zijn YouTubekanaal zal uitzenden. Door tien vrijwel onbekende vloggers in te zetten voor het project, hoopt L’Oréal ook een vorm van authenticiteit te creëren die ontbreekt wanneer het merk zelf achter de knoppen zit of er gebruik wordt gemaakt van een bekendheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aftelreclames: de nieuwe trend in adverteren?

05/12/2017

Online luxeretailer Yoox lanceert een nieuw soort YouTube-reclame: flitsaanbiedingen die maar vijftien seconden lang gelden. Wie niet snel klikt terwijl de reclame afspeelt, is te laat. De reclamecampagne loopt tot half december.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Back to top