L’Oréal gaat virtuele 'beautyschool' oprichten | RetailDetail

L’Oréal gaat virtuele 'beautyschool' oprichten

L’Oréal gaat virtuele 'beautyschool' oprichten

Cosmeticabedrijf L’Oréal en online videodienst YouTube hebben een samenwerking afgesloten om samen content te creëren rond cosmetica. L’Oréal wil zo de strijd aangaan met onafhankelijke vloggers, die nu de markt domineren.

Zichtbaarheid verhogen

Volgens het reclamebureau Pixability zijn die onafhankelijke videomakers immers goed voor 97% van alle hits rond cosmetica op YouTube en creëren ze bovendien 10 keer meer content dan de grote merken zelf.

 

L’Oréal heeft nu als doel om samen met YouTube een virtuele beauty school op te zetten om zo een deel van die zichtbaarheid terug te winnen. L’Oréal biedt aan tien vloggers de kans om vanaf deze zomer een opleiding van zes maanden te krijgen, waarin ze leren hoe ze content moeten creëren en hun publiek kunnen uitbreiden.

 

Na hun opleiding moeten de tien vloggers de zichtbaarheid van L’Oréal op YouTube drastisch verhogen. Het cosmeticabedrijf zal verschillende documentaires maken van het hele proces, die het dan op zijn YouTubekanaal zal uitzenden. Door tien vrijwel onbekende vloggers in te zetten voor het project, hoopt L’Oréal ook een vorm van authenticiteit te creëren die ontbreekt wanneer het merk zelf achter de knoppen zit of er gebruik wordt gemaakt van een bekendheid.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top