L’Oréal haalt verwachtingen niet

L’Oréal haalt verwachtingen niet

Cosmeticabedrijf L'Oréal haalde in het tweede kwartaal van 2014 niet de door de analisten beoogde verwachtingen. Dat was voornamelijk te wijten aan een lagere vraag naar de producten in de Verenigde Staten.

Terugval in Noord-Amerika

In het tweede kwartaal steeg de vergelijkbare omzet van L'Oréal met 4,1 procent. Dat was iets lager dan werd verwacht door analisten, die een vergelijkbare omzetstijging van 4,4 procent hadden voorspeld. De totale omzetstijging was weliswaar redelijk stabiel bij 0,7 procent naar 5,536 miljard euro.


In West-Europa steeg de omzet met 2,9 procent (2,8 procent op vergelijkbare basis). In Noord-Amerika was er echter een terugval van 3,3 procent, al steeg ook daar de vergelijkbare omzet met 2,4 procent.


L'Oréal verwacht dat de omzet voor het volledige jaar 2014 meer zal groeien dan de verwachtingen, een groei van 3,5 à 4 procent, die voor de volledige cosmeticamarkt gelden. L'Oréal heeft dit jaar bovendien al meer dan 3,5 miljard euro uitgegeven aan acquisities, waaronder 8 procent eigen aandelen die het terugkocht van het Zwitserse Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top