L’Oréal haalt verwachtingen niet | RetailDetail

L’Oréal haalt verwachtingen niet

L’Oréal haalt verwachtingen niet

Cosmeticabedrijf L'Oréal haalde in het tweede kwartaal van 2014 niet de door de analisten beoogde verwachtingen. Dat was voornamelijk te wijten aan een lagere vraag naar de producten in de Verenigde Staten.

Terugval in Noord-Amerika

In het tweede kwartaal steeg de vergelijkbare omzet van L'Oréal met 4,1 procent. Dat was iets lager dan werd verwacht door analisten, die een vergelijkbare omzetstijging van 4,4 procent hadden voorspeld. De totale omzetstijging was weliswaar redelijk stabiel bij 0,7 procent naar 5,536 miljard euro.


In West-Europa steeg de omzet met 2,9 procent (2,8 procent op vergelijkbare basis). In Noord-Amerika was er echter een terugval van 3,3 procent, al steeg ook daar de vergelijkbare omzet met 2,4 procent.


L'Oréal verwacht dat de omzet voor het volledige jaar 2014 meer zal groeien dan de verwachtingen, een groei van 3,5 à 4 procent, die voor de volledige cosmeticamarkt gelden. L'Oréal heeft dit jaar bovendien al meer dan 3,5 miljard euro uitgegeven aan acquisities, waaronder 8 procent eigen aandelen die het terugkocht van het Zwitserse Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.