L’Oréal haalt verwachtingen niet

L’Oréal haalt verwachtingen niet

Cosmeticabedrijf L'Oréal haalde in het tweede kwartaal van 2014 niet de door de analisten beoogde verwachtingen. Dat was voornamelijk te wijten aan een lagere vraag naar de producten in de Verenigde Staten.

Terugval in Noord-Amerika

In het tweede kwartaal steeg de vergelijkbare omzet van L'Oréal met 4,1 procent. Dat was iets lager dan werd verwacht door analisten, die een vergelijkbare omzetstijging van 4,4 procent hadden voorspeld. De totale omzetstijging was weliswaar redelijk stabiel bij 0,7 procent naar 5,536 miljard euro.


In West-Europa steeg de omzet met 2,9 procent (2,8 procent op vergelijkbare basis). In Noord-Amerika was er echter een terugval van 3,3 procent, al steeg ook daar de vergelijkbare omzet met 2,4 procent.


L'Oréal verwacht dat de omzet voor het volledige jaar 2014 meer zal groeien dan de verwachtingen, een groei van 3,5 à 4 procent, die voor de volledige cosmeticamarkt gelden. L'Oréal heeft dit jaar bovendien al meer dan 3,5 miljard euro uitgegeven aan acquisities, waaronder 8 procent eigen aandelen die het terugkocht van het Zwitserse Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top