L’Oréal haalt verwachtingen niet

L’Oréal haalt verwachtingen niet

Cosmeticabedrijf L'Oréal haalde in het tweede kwartaal van 2014 niet de door de analisten beoogde verwachtingen. Dat was voornamelijk te wijten aan een lagere vraag naar de producten in de Verenigde Staten.

Terugval in Noord-Amerika

In het tweede kwartaal steeg de vergelijkbare omzet van L'Oréal met 4,1 procent. Dat was iets lager dan werd verwacht door analisten, die een vergelijkbare omzetstijging van 4,4 procent hadden voorspeld. De totale omzetstijging was weliswaar redelijk stabiel bij 0,7 procent naar 5,536 miljard euro.


In West-Europa steeg de omzet met 2,9 procent (2,8 procent op vergelijkbare basis). In Noord-Amerika was er echter een terugval van 3,3 procent, al steeg ook daar de vergelijkbare omzet met 2,4 procent.


L'Oréal verwacht dat de omzet voor het volledige jaar 2014 meer zal groeien dan de verwachtingen, een groei van 3,5 à 4 procent, die voor de volledige cosmeticamarkt gelden. L'Oréal heeft dit jaar bovendien al meer dan 3,5 miljard euro uitgegeven aan acquisities, waaronder 8 procent eigen aandelen die het terugkocht van het Zwitserse Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Back to top