L’Oréal opent boetiek in Parijs

L’Oréal opent boetiek in Parijs

FMCG-merken die flagshipstores openen: het is een trend. Het Franse cosmeticamerk L’Oréal opende vorige week een eerste eigen winkel in Frankrijk. 

Gewijd aan make-up

L’Oréal opende deze winkel tijdens de Paris Fashion Week, waarvan het merk officieel partner is. De winkel is volledig gewijd aan make-up en verkoopt ongeveer 600 referenties, waarvan 150 exclusieve. Elke maand zullen shoppers er een nieuwe limitededitioncollectie make-up kunnen ontdekken: zes looks gecreëerd door ontwerper Karim Rahman, die ze zelf kunnen uitproberen in de ‘looks bar’. Consumenten kunnen ook virtueel producten testen dankzij make-up Genius, de augmentedrealityapp van L’Oréal.

 

In deze boetiek wil L’Oréal de banden aanhalen met de vrouwelijke consumenten, en dan vooral de generatie van de zogenaamde millenniumkinderen (generatie Y, geboren tussen 1981 en 2000). De winkel bevindt zich in de Rue Caumartin, in het negende arrondissement. Hij is strak vormgegeven in een Parijse sfeer, met een trompe-l’oeil plafond waardoor het lijkt of je onder de Eiffeltoren staat.

 

De opening betekent meteen de aftrap voor verdere retailexpansie in Frankrijk. De afgelopen jaren opende L’Oréal al boetieks in onder andere Italië, Spanje, Zweden en Noorwegen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tom&Co mikt op 25 Franse winkels tegen eind dit jaar

17/08/2017

Ruim een jaar na de verkoop door Delhaize zit de keten van dierenspeciaalzaken Tom&Co boordevol plannen. De groep wil een heus omnichannelbedrijf worden en werkt daarom aan een webshop - en meer fysieke winkels in Frankrijk.

Kingfisher ziet omzet weer dalen

17/08/2017

Doe-het-zelfgroep Kingfisher heeft er opnieuw een zwak kwartaal opzitten: de Brits-Franse groep heeft op beide thuismarkten te maken met een terugval en daarnaast weegt het herstructureringsplan op de resultaten.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Kering en Alibaba gaan samen strijd aan tegen namaak

04/08/2017

De Franse luxegroep Kering heeft besloten om een rechtszaak rond de verkoop van namaakproducten tegen het Chinese Alibaba te laten vallen. De twee partijen gaan voortaan samenwerken in de strijd tegen namaak.

Bic schroeft groeiprognose terug

03/08/2017

Bic, de Franse fabrikant van onder meer wegwerpaanstekers, -balpennen en -scheermesjes, is het voorbije halfjaar ter plaatse blijven trappelen. Het management heeft meteen zijn groeiprognose voor het hele jaar verlaagd.

Internationale expansie Veritas verloopt moeizaam

26/07/2017

De internationale expansie van naai- en kledingketen Veritas naar Frankrijk en Duitsland loopt niet van een leien dakje. Veritas startte in 2015 met de eerste testwinkels in het buitenland, maar verdere expansie loopt vertraging op.

Back to top