L’Oréal opent boetiek in Parijs | RetailDetail

L’Oréal opent boetiek in Parijs

L’Oréal opent boetiek in Parijs

FMCG-merken die flagshipstores openen: het is een trend. Het Franse cosmeticamerk L’Oréal opende vorige week een eerste eigen winkel in Frankrijk. 

Gewijd aan make-up

L’Oréal opende deze winkel tijdens de Paris Fashion Week, waarvan het merk officieel partner is. De winkel is volledig gewijd aan make-up en verkoopt ongeveer 600 referenties, waarvan 150 exclusieve. Elke maand zullen shoppers er een nieuwe limitededitioncollectie make-up kunnen ontdekken: zes looks gecreëerd door ontwerper Karim Rahman, die ze zelf kunnen uitproberen in de ‘looks bar’. Consumenten kunnen ook virtueel producten testen dankzij make-up Genius, de augmentedrealityapp van L’Oréal.

 

In deze boetiek wil L’Oréal de banden aanhalen met de vrouwelijke consumenten, en dan vooral de generatie van de zogenaamde millenniumkinderen (generatie Y, geboren tussen 1981 en 2000). De winkel bevindt zich in de Rue Caumartin, in het negende arrondissement. Hij is strak vormgegeven in een Parijse sfeer, met een trompe-l’oeil plafond waardoor het lijkt of je onder de Eiffeltoren staat.

 

De opening betekent meteen de aftrap voor verdere retailexpansie in Frankrijk. De afgelopen jaren opende L’Oréal al boetieks in onder andere Italië, Spanje, Zweden en Noorwegen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Lidl aansprakelijk voor zelfdoding medewerker

05/07/2018

Discountketen Lidl is in Frankrijk aansprakelijk gesteld voor de zelfdoding van een onderhoudstechnicus in een distributiecentrum, intussen drie jaar geleden.

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Tesco doet het met Carrefour in nieuw inkoopverbond

02/07/2018

Tesco en Carrefour starten samen een inkoopalliantie: de retailreuzen gaan zowel merkproducten als huismerkassortiment samen inkopen. Ook op dienstenleveranciers stappen de retailer voortaan samen af.

Auchan, Casino en Metro vormen nieuwe inkoopalliantie

02/07/2018

De Franse retailkleppers Auchan, Casino en Schiever gaan in zee met Metro om een nieuwe inkoopgroepering te creëren. Via de alliantie, Horizon genaamd, zullen de supermarktketens zowel in Frankrijk als daarbuiten samen inkopen. 

Schuldherschikking voor Orchestra-Prémaman

28/06/2018

De Franse baby- en kinderwinkelketen Orchestra-Prémaman heeft op het nippertje een akkoord gevonden met zijn belangrijkste schuldeisers. De groep krijgt twee jaar extra om zijn schulden terug te betalen en maakt ook werk van een kapitaalverhoging.