L’Oréal opent boetiek in Parijs

L’Oréal opent boetiek in Parijs

FMCG-merken die flagshipstores openen: het is een trend. Het Franse cosmeticamerk L’Oréal opende vorige week een eerste eigen winkel in Frankrijk. 

Gewijd aan make-up

L’Oréal opende deze winkel tijdens de Paris Fashion Week, waarvan het merk officieel partner is. De winkel is volledig gewijd aan make-up en verkoopt ongeveer 600 referenties, waarvan 150 exclusieve. Elke maand zullen shoppers er een nieuwe limitededitioncollectie make-up kunnen ontdekken: zes looks gecreëerd door ontwerper Karim Rahman, die ze zelf kunnen uitproberen in de ‘looks bar’. Consumenten kunnen ook virtueel producten testen dankzij make-up Genius, de augmentedrealityapp van L’Oréal.

 

In deze boetiek wil L’Oréal de banden aanhalen met de vrouwelijke consumenten, en dan vooral de generatie van de zogenaamde millenniumkinderen (generatie Y, geboren tussen 1981 en 2000). De winkel bevindt zich in de Rue Caumartin, in het negende arrondissement. Hij is strak vormgegeven in een Parijse sfeer, met een trompe-l’oeil plafond waardoor het lijkt of je onder de Eiffeltoren staat.

 

De opening betekent meteen de aftrap voor verdere retailexpansie in Frankrijk. De afgelopen jaren opende L’Oréal al boetieks in onder andere Italië, Spanje, Zweden en Noorwegen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour stelt Transformatieplan uit

13/11/2017

De Franse retailgroep Carrefour had graag nog voor het einde van het jaar zijn nieuwe transformatieplan gepresenteerd, maar de directie van het supermarktbedrijf voelde zich gedwongen de deadline te verschuiven naar januari.

Nieuwe topman voor Christian Dior

09/11/2017

Sidney Toledano, die de voorbije negentien jaar het Franse modehuis Christian Dior leidde, geeft in februari de fakkel door aan huidig Fendi-CEO Pietro Beccari. De wissel van de macht maakt deel uit van een grotere reshuffle aan de top van LVMH.

Mitiska Reim koopt eerste Franse retailpark

06/11/2017

Het Belgische vastgoedbedrijf Mitiska Reim betreedt nu ook de Franse retailmarkt met de aankoop van een retailpark in de omgeving van Caen. Eerder dit jaar nam het bedrijf al retailparken over in Duitsland, Roemenië en Spanje. 

Le Creuset opent derde Belgische winkel

06/11/2017

Vandaag opent het Franse Le Creuset in Gent zijn derde Belgische winkel, na Antwerpen en Brussel. Wereldwijd verkoopt het merk zijn kookproducten in meer dan zestig landen. 

Carrefour lanceert eigen optiekketen

31/10/2017

Het Franse supermarktbedrijf Carrefour heeft een samenwerking afgesloten met optiekketen Atol om samen het nieuwe winkelconcept Carrefour Optique et Audition te lanceren. De eerste winkels daarvan moeten volgend jaar openen.

Gucci stuwende factor bij luxegroep Kering

25/10/2017

De Franse luxegroep Kering heeft in het derde kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen, voornamelijk dankzij sterke prestaties van modemerk Gucci. Op vergelijkbare basis steeg de omzet met meer dan een kwart.

Back to top