L’Oréal opent winkel in Milaan | RetailDetail

L’Oréal opent winkel in Milaan

L’Oréal opent winkel in Milaan

Het Franse cosmeticamerk L'Oréal heeft in het Italiaanse Milaan een vierde Europese boetiek geopend. Eerder werden er ook al eigen winkels geopend in Stockholm, Madrid en Oslo.

Tiende winkel wereldwijd

L'Oréal opende zijn eerste Europese boetiek in Stockholm in augustus 2013 en zit ondertussen met ook zes filialen buiten Europa aan tien wereldwijd. Het pand in Milaan heeft een oppervlakte van 100 m² en verkoopt producten uit verschillende lijnen van het merk.

 

Het merk heeft nog niet uit de doeken gedaan welke richting het uit wil met de keten, maar door de gestage groei van het aantal winkels is het niet ondenkbaar dat de keten ook de komende jaren nog flink zal worden uitgebreid.

 

L'Oréal is één van de grootste cosmeticabedrijven in de wereld en verkoopt niet enkel producten onder eigen naam, maar ook de schoonheidsproducten van Diesel, Giorgio Armani en Stella McCartney worden verkocht onder de vlag van L'Oréal. Het is tevens het moederbedrijf van Lancôme en The Body Shop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.