L’Oréal sponsort filter op Snapchat | RetailDetail

L’Oréal sponsort filter op Snapchat

L’Oréal sponsort filter op Snapchat

Het Franse cosmeticabedrijf L'Oréal heeft een filter gesponsord op de socialemedia-app Snapchat. Dankzij de filter konden gebruikers op een foto van zichzelf eyeliner aanbrengen van het merk Infallible Silkissime.

 

Eerste cosmeticabedrijf dat filter sponsort

Gebruikers die de filter gebruikten, kregen een laagje make-up toegevoegd, bestaande uit eyeliner, mascara, foundation, blush en lippenstift. Wanneer die persoon dan ook nog even de wenkbrauwen optrok, flitste er een paar keer een virtuele camera en verscheen het logo van L’Oréal met een hart ernaast op het scherm.

 

De filter was het afgelopen weekend 24 uur te vinden op de app en het was de eerste keer dat een cosmeticabedrijf zo’n filter sponsorde. L’Oréal werkte daarvoor rechtstreeks samen met Snapchat, waardoor het andere reclamemakers kon omzeilen. Het kostplaatje voor de reclame ligt ergens tussen 450.000 en 750.000 dollar (396.000 en 659.000 euro).

 

Het is niet de eerste keer dat L’Oréal de stap naar Snapchat maakt. Eerder toonde het via de app ook al beelden van achter de schermen. Zo volgde het topmodel Karlie Kloss al tijdens haar voorbereidingen voor het Filmfestival in Cannes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.