L’Oréal sponsort filter op Snapchat

L’Oréal sponsort filter op Snapchat

Het Franse cosmeticabedrijf L'Oréal heeft een filter gesponsord op de socialemedia-app Snapchat. Dankzij de filter konden gebruikers op een foto van zichzelf eyeliner aanbrengen van het merk Infallible Silkissime.

 

Eerste cosmeticabedrijf dat filter sponsort

Gebruikers die de filter gebruikten, kregen een laagje make-up toegevoegd, bestaande uit eyeliner, mascara, foundation, blush en lippenstift. Wanneer die persoon dan ook nog even de wenkbrauwen optrok, flitste er een paar keer een virtuele camera en verscheen het logo van L’Oréal met een hart ernaast op het scherm.

 

De filter was het afgelopen weekend 24 uur te vinden op de app en het was de eerste keer dat een cosmeticabedrijf zo’n filter sponsorde. L’Oréal werkte daarvoor rechtstreeks samen met Snapchat, waardoor het andere reclamemakers kon omzeilen. Het kostplaatje voor de reclame ligt ergens tussen 450.000 en 750.000 dollar (396.000 en 659.000 euro).

 

Het is niet de eerste keer dat L’Oréal de stap naar Snapchat maakt. Eerder toonde het via de app ook al beelden van achter de schermen. Zo volgde het topmodel Karlie Kloss al tijdens haar voorbereidingen voor het Filmfestival in Cannes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Back to top