L’Oréal verlaagt verwachtingen voor 2014

L’Oréal verlaagt verwachtingen voor 2014

Jean-Paul Agon, CEO van het Franse cosmeticamerk L'Oréal, heeft de verwachtingen voor 2014 naar beneden bijgesteld. Hij verwacht dat het bedrijf dit jaar een groei tussen de 3 en 3,5 procent zal kennen.

Lichte terugval in West-Europa

Eerder werd bij L'Oréal uitgegaan van een groei tussen 3,5 en 4 procent. In een interview met de Franse krant Le Figaro zei Agon dat de markt voor cosmeticaproducten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk echter moeilijk blijft en dat er in West-Europa in de maanden juli en augustus zelfs sprake was van een omzetdaling. Dat had voor een groot stuk te maken met de slechte zomer.

 

Agon zegt ook dat het om een tijdelijke groeivertraging gaat en dat het volgende financiële jaar beter zal verlopen. Volgens hem is 2014 een vreemd jaar, waarin de markt niet evolueert zoals werd gedacht. L'Oréal verwacht dat in 2015 de vraag naar lipgloss, vochtinbrengers en shampoo zal aantrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Back to top