L’Oréal verlaagt verwachtingen voor 2014

L’Oréal verlaagt verwachtingen voor 2014

Jean-Paul Agon, CEO van het Franse cosmeticamerk L'Oréal, heeft de verwachtingen voor 2014 naar beneden bijgesteld. Hij verwacht dat het bedrijf dit jaar een groei tussen de 3 en 3,5 procent zal kennen.

Lichte terugval in West-Europa

Eerder werd bij L'Oréal uitgegaan van een groei tussen 3,5 en 4 procent. In een interview met de Franse krant Le Figaro zei Agon dat de markt voor cosmeticaproducten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk echter moeilijk blijft en dat er in West-Europa in de maanden juli en augustus zelfs sprake was van een omzetdaling. Dat had voor een groot stuk te maken met de slechte zomer.

 

Agon zegt ook dat het om een tijdelijke groeivertraging gaat en dat het volgende financiële jaar beter zal verlopen. Volgens hem is 2014 een vreemd jaar, waarin de markt niet evolueert zoals werd gedacht. L'Oréal verwacht dat in 2015 de vraag naar lipgloss, vochtinbrengers en shampoo zal aantrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top