L’Oréal verlaagt verwachtingen voor 2014

L’Oréal verlaagt verwachtingen voor 2014

Jean-Paul Agon, CEO van het Franse cosmeticamerk L'Oréal, heeft de verwachtingen voor 2014 naar beneden bijgesteld. Hij verwacht dat het bedrijf dit jaar een groei tussen de 3 en 3,5 procent zal kennen.

Lichte terugval in West-Europa

Eerder werd bij L'Oréal uitgegaan van een groei tussen 3,5 en 4 procent. In een interview met de Franse krant Le Figaro zei Agon dat de markt voor cosmeticaproducten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk echter moeilijk blijft en dat er in West-Europa in de maanden juli en augustus zelfs sprake was van een omzetdaling. Dat had voor een groot stuk te maken met de slechte zomer.

 

Agon zegt ook dat het om een tijdelijke groeivertraging gaat en dat het volgende financiële jaar beter zal verlopen. Volgens hem is 2014 een vreemd jaar, waarin de markt niet evolueert zoals werd gedacht. L'Oréal verwacht dat in 2015 de vraag naar lipgloss, vochtinbrengers en shampoo zal aantrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top