L’Oréal wil af van The Body Shop

L’Oréal wil af van The Body Shop

Het Franse L’Oréal bekijkt momenteel samen met zakenbank Lazar verschillende opties voor het slabakkende The Body Shop, maar het lijkt waarschijnlijk dat het tot een verkoop komt van de milieubewuste keten.

Stijging operationeel verlies

Momenteel heeft de keten, die in 1976 werd opgericht door de in 2007 overleden Anita Roddick, meer dan 3.000 filialen in 66 landen. Het staat daarbij vooral bekend om zijn ethische principes, zoals het weigeren van cosmetica waar bij de ontwikkeling gebruik werd gemaakt van dierenproeven. L’Oréal nam het Britse The Body Shop elf jaar geleden over en legde toen ongeveer een miljard euro neer voor de keten. Bij een verkoop zou het minstens hetzelfde bedrag willen opstrijken, hoewel The Body Shop al jaren de verliezen opstapelt.

 

In de eerste helft van 2016 daalde omzet van The Body Shop met 0,6% naar 368,6 miljoen euro. Daarnaast steeg het operationele verlies van 7,2 miljoen euro naar 22,2 miljoen euro. L’Oréal wees toen naar mindere prestaties in Hongkong en Saoedi-Arabië, maar sprak toen nog wel van verdere uitbreiding in zijn belangrijkste markten, zoals Australië, Canada en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels met goedkope designermeubels moeten deuren sluiten

09/02/2017

Door een wijziging in de Britse copyrightwet, waardoor die nu gelijk loopt met die van de rest van de Europese Unie, moeten heel wat webwinkels waar goedkope varianten van designermeubels worden verkocht, de deuren sluiten.

Amazon op zoek naar winkelruimte in Londen

07/02/2017

Volgens bepaalde bronnen zou Amazon in Londen op zoek zijn naar winkelruimte, om er op termijn een supermarkt te openen. Het zou gaan over filialen van Amazon Go, de supermarkt zonder kassa waarvan Amazon er momenteel al één heeft in Seattle.

Sterke groei voor Carpetright in derde kwartaal

31/01/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar 2016 heeft Carpetright opnieuw met positieve cijfers weten aan te knopen. In de eerste helft van het jaar kreunde Carpetright nog onder moeilijke marktomstandigheden.

Britse online supermarkt Ocado ziet winst stijgen

31/01/2017

Het Britse Ocado, één van de voortrekkers in de sector van online supermarkten, heeft in 2016 zowel zijn omzet als zijn winst omhoog weten te stuwen. Ook het aantal klanten ging er fors op vooruit.

Nieuwe fles Head & Shoulders gemaakt van op strand aangespoeld plastic

23/01/2017

Procter & Gamble gaat een nieuwe fles van Head & Shoulders produceren die deels gemaakt zal worden van plastic dat op het strand is aangespoeld. Daarnaast is de fles ook volledig recycleerbaar.

Asos groeit sterk in buitenland

12/01/2017

De Britse kledingwebshop Asos is in het vierde kwartaal fors gegroeid op het Europese vasteland en in de Verenigde Staten. Ook in het Verenigd Koninkrijk was er nog een sterke groei, waarbij de nieuwe strategie met lagere prijzen zijn vruchten afwerpt.

Back to top