L’Oréal wil af van The Body Shop

L’Oréal wil af van The Body Shop

Het Franse L’Oréal bekijkt momenteel samen met zakenbank Lazar verschillende opties voor het slabakkende The Body Shop, maar het lijkt waarschijnlijk dat het tot een verkoop komt van de milieubewuste keten.

Stijging operationeel verlies

Momenteel heeft de keten, die in 1976 werd opgericht door de in 2007 overleden Anita Roddick, meer dan 3.000 filialen in 66 landen. Het staat daarbij vooral bekend om zijn ethische principes, zoals het weigeren van cosmetica waar bij de ontwikkeling gebruik werd gemaakt van dierenproeven. L’Oréal nam het Britse The Body Shop elf jaar geleden over en legde toen ongeveer een miljard euro neer voor de keten. Bij een verkoop zou het minstens hetzelfde bedrag willen opstrijken, hoewel The Body Shop al jaren de verliezen opstapelt.

 

In de eerste helft van 2016 daalde omzet van The Body Shop met 0,6% naar 368,6 miljoen euro. Daarnaast steeg het operationele verlies van 7,2 miljoen euro naar 22,2 miljoen euro. L’Oréal wees toen naar mindere prestaties in Hongkong en Saoedi-Arabië, maar sprak toen nog wel van verdere uitbreiding in zijn belangrijkste markten, zoals Australië, Canada en het Verenigd Koninkrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

Chinese opmars stuwt resultaten Burberry

12/07/2017

Het Britse modemerk Burberry zag zijn omzet in het eerste kwartaal met 3% groeien, voornamelijk dankzij een sterke opmars in China. Daar lanceerde het merk een nieuwe campagne op WeChat, wat vooral de online verkoop de hoogte in dreef.

Voeding stuwt omzet Marks & Spencer

11/07/2017

De omzet van de Britse winkelketen Marks & Spencer is in het eerste kwartaal van het boekjaar 2017/2018 met enkele procenten gestegen. Toch slaagde de keten er nog steeds niet in om de dalende trend bij de verkoop van kleding om te keren.

Britse online supermarkt test zelfrijdende bezorgauto

29/06/2017

Ocado, een Britse online supermarkt, is een eerste proefproject gestart met een zelfrijdende auto die de bestellingen bij de klant thuis bezorgt. In de auto, met plaats voor acht bestellingen, rijden voor de veiligheid wel nog twee mensen mee.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top