Lidl zet in op schoonheid en verzorging | RetailDetail

Lidl zet in op schoonheid en verzorging

Lidl zet in op schoonheid en verzorging

Met 18 nieuwe referenties in het schoonheidsassortiment breidt Lidl opnieuw zijn bereik uit. Evy Gruyaert is het gezicht van cosmetica en verzorgingsproducten van de Duitse discounter.

Breder publiek aanspreken

Het gaat om een Europees assortiment dat nu in België gelanceerd wordt, met onder andere een dagcrème, oogschaduw, lipgloss, mascara, foundation, lippenstift en nagellak, allemaal onder het huismerk Cien. Met de lancering van een nieuw eigen mannenparfum ‘G Bellini n° 1’ daagt Lidl bovendien opnieuw de gevestigde parfummerken uit.

 

Gezien de initiatieven van andere retailers kon Lidl niet achterblijven, geeft inkoopdirecteur Hendrik van Wilderode aan. De supermarktketen wil ook bewijzen dat luxe en topkwaliteit ook budgettoppers kunnen zijn. Zo worden alle make-up producten aangeboden tegen dezelfde prijs van 1,99€. “Als grootste Europese retailer hebben we inkoopkracht. Doordat we grote volumes afnemen, kunnen fabrikanten kostefficiënt produceren voor ons, en dat voordeel rekenen we door naar onze klanten. We zoeken niet de hoogste marges, we blijven immers een discounter.”

 

“Ons dagvers aanbod blijft centraal staan,” benadrukt Van Wilderode wel, “maar daarnaast willen we onze klanten verrassen in nieuwe categorieën, met kwalitatieve producten tegen de scherpste prijzen. Eerder deden we dat bijvoorbeeld met een kledinglijn. Hiermee spreken we een breder publiek aan.” De keten hoopt dat het nieuwe assortiment de gemiddelde besteding bij de discounter kan helpen groeien. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Filet Pur: Er staat een olifant aan de kassa

16/02/2018

Hoe de Spaanse voedingsindustrie zich van haar mooiste zijde laat kennen, waarom de foodconcurrentie naar ongekende hoogten stijgt en tegen wanneer de job van kassamedewerker verdwijnt? Dat vertelt het ongezouten weekoverzicht van RetailDetail Food!

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Tesco werkt aan eigen discountketen

12/02/2018

De Britse supermarktgroep Tesco zou in het Verenigd Koninkrijk een eigen discountconcept ontwikkelen en zo de concurrentie aangaan met Aldi en Lidl, die er steeds meer marktaandeel inpalmen.

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Back to top