Lidl zet in op schoonheid en verzorging

Lidl zet in op schoonheid en verzorging

Met 18 nieuwe referenties in het schoonheidsassortiment breidt Lidl opnieuw zijn bereik uit. Evy Gruyaert is het gezicht van cosmetica en verzorgingsproducten van de Duitse discounter.

Breder publiek aanspreken

Het gaat om een Europees assortiment dat nu in België gelanceerd wordt, met onder andere een dagcrème, oogschaduw, lipgloss, mascara, foundation, lippenstift en nagellak, allemaal onder het huismerk Cien. Met de lancering van een nieuw eigen mannenparfum ‘G Bellini n° 1’ daagt Lidl bovendien opnieuw de gevestigde parfummerken uit.

 

Gezien de initiatieven van andere retailers kon Lidl niet achterblijven, geeft inkoopdirecteur Hendrik van Wilderode aan. De supermarktketen wil ook bewijzen dat luxe en topkwaliteit ook budgettoppers kunnen zijn. Zo worden alle make-up producten aangeboden tegen dezelfde prijs van 1,99€. “Als grootste Europese retailer hebben we inkoopkracht. Doordat we grote volumes afnemen, kunnen fabrikanten kostefficiënt produceren voor ons, en dat voordeel rekenen we door naar onze klanten. We zoeken niet de hoogste marges, we blijven immers een discounter.”

 

“Ons dagvers aanbod blijft centraal staan,” benadrukt Van Wilderode wel, “maar daarnaast willen we onze klanten verrassen in nieuwe categorieën, met kwalitatieve producten tegen de scherpste prijzen. Eerder deden we dat bijvoorbeeld met een kledinglijn. Hiermee spreken we een breder publiek aan.” De keten hoopt dat het nieuwe assortiment de gemiddelde besteding bij de discounter kan helpen groeien.