Lidl zet in op schoonheid en verzorging

Lidl zet in op schoonheid en verzorging

Met 18 nieuwe referenties in het schoonheidsassortiment breidt Lidl opnieuw zijn bereik uit. Evy Gruyaert is het gezicht van cosmetica en verzorgingsproducten van de Duitse discounter.

Breder publiek aanspreken

Het gaat om een Europees assortiment dat nu in België gelanceerd wordt, met onder andere een dagcrème, oogschaduw, lipgloss, mascara, foundation, lippenstift en nagellak, allemaal onder het huismerk Cien. Met de lancering van een nieuw eigen mannenparfum ‘G Bellini n° 1’ daagt Lidl bovendien opnieuw de gevestigde parfummerken uit.

 

Gezien de initiatieven van andere retailers kon Lidl niet achterblijven, geeft inkoopdirecteur Hendrik van Wilderode aan. De supermarktketen wil ook bewijzen dat luxe en topkwaliteit ook budgettoppers kunnen zijn. Zo worden alle make-up producten aangeboden tegen dezelfde prijs van 1,99€. “Als grootste Europese retailer hebben we inkoopkracht. Doordat we grote volumes afnemen, kunnen fabrikanten kostefficiënt produceren voor ons, en dat voordeel rekenen we door naar onze klanten. We zoeken niet de hoogste marges, we blijven immers een discounter.”

 

“Ons dagvers aanbod blijft centraal staan,” benadrukt Van Wilderode wel, “maar daarnaast willen we onze klanten verrassen in nieuwe categorieën, met kwalitatieve producten tegen de scherpste prijzen. Eerder deden we dat bijvoorbeeld met een kledinglijn. Hiermee spreken we een breder publiek aan.” De keten hoopt dat het nieuwe assortiment de gemiddelde besteding bij de discounter kan helpen groeien. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Filet Pur: Een duizelingwekkend hoge lat

13/10/2017

Discounters startten elk op hun manier een charmeoffensief, de ene met smaaktests, de andere met verwende varkens. Maar we mochten toch geen vlees meer eten? Hoe dat zit, lees je in het gegarandeerd glutenvrije weekoverzicht van RetailDetail Food!

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Lidl opent afhaalpunten bij 3 winkels

09/10/2017

Supermarktketen Lidl heeft bij drie vestigingen een afhaalpunt geopend. Klanten kunnen voortaan hun online bestellingen afhalen in de winkels in Ekeren, Evere en Hamme. Binnen een jaar wordt de test geëvalueerd.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Back to top