Liz Bennett vertrokken bij Lush

Liz Bennett vertrokken bij Lush

Deze week is bekend geworden dat Liz Bennett, medeoprichter van Lush, al sinds mei geen deel meer uitmaakt van het bedrijf. Ze heeft zich na twintig jaar terug getrokken uit het bedrijf dat bekend is vanwege zijn handgemaakte cosmetica.

Samen sinds 1978

Liz Bennett richtte samen met Mark en Mo Constantine Lush op in 1994 en was sindsdien steeds verbonden aan het bedrijf. Tot haar vertrek was ze verantwoordelijk voor opleiding en ontwikkeling bij Lush, maar nu heeft ze dus besloten om zich terug te trekken.

 

Bennett ging in 1978 al samenwerken met Mark en Mo Constantine, toen ze samen een bedrijf oprichtten dat cosmetica leverde aan The Body Shop. Ze zouden uiteindelijk de grootste leverancier van de keten worden, tot The Body Shop het bedrijf kocht voor 9 miljoen pond (11,3 miljoen euro). Daarna richtten ze samen een postorderbedrijf op, in 1988, maar dat werd geen succes.

 

In 1994 openden ze samen de eerste winkel van Lush in Poole. Momenteel heeft de keten 900 winkels wereldwijd en 100 in het Verenigd Koninkrijk. Mark en Mo Constantine zijn nog steeds de grootste aandeelhouders in de keten, Liz Bennett heeft geen aandelen in het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top