Liz Bennett vertrokken bij Lush | RetailDetail

Liz Bennett vertrokken bij Lush

Liz Bennett vertrokken bij Lush

Deze week is bekend geworden dat Liz Bennett, medeoprichter van Lush, al sinds mei geen deel meer uitmaakt van het bedrijf. Ze heeft zich na twintig jaar terug getrokken uit het bedrijf dat bekend is vanwege zijn handgemaakte cosmetica.

Samen sinds 1978

Liz Bennett richtte samen met Mark en Mo Constantine Lush op in 1994 en was sindsdien steeds verbonden aan het bedrijf. Tot haar vertrek was ze verantwoordelijk voor opleiding en ontwikkeling bij Lush, maar nu heeft ze dus besloten om zich terug te trekken.

 

Bennett ging in 1978 al samenwerken met Mark en Mo Constantine, toen ze samen een bedrijf oprichtten dat cosmetica leverde aan The Body Shop. Ze zouden uiteindelijk de grootste leverancier van de keten worden, tot The Body Shop het bedrijf kocht voor 9 miljoen pond (11,3 miljoen euro). Daarna richtten ze samen een postorderbedrijf op, in 1988, maar dat werd geen succes.

 

In 1994 openden ze samen de eerste winkel van Lush in Poole. Momenteel heeft de keten 900 winkels wereldwijd en 100 in het Verenigd Koninkrijk. Mark en Mo Constantine zijn nog steeds de grootste aandeelhouders in de keten, Liz Bennett heeft geen aandelen in het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.