L'Oréal neemt NYX Cosmetics over

L'Oréal neemt NYX Cosmetics over

De Franse cosmeticagigant L'Oréal neemt het Amerikaanse NYX Cosmetics over. NYX is een van 's werelds snelst groeiende merken voor make-upartiesten en wordt meteen het 29ste topmerk in de Franse portefeuille.

57% groei in de voorbije 12 maanden

NYX Cosmetics, met hoofdkwartier in Los Angeles, werd in 1999 opgericht door Toni Ko en is onder meer bekend van eyeliner-reeks The Curve en de 'Butter lip gloss'-lijn. Hoeveel geld met de overname gemoeid is, werd niet meegedeeld.

 

Het bedrijf is een van de snelste groeiers in het segment van de "professionele maar betaalbare make-up": het realiseerde in zijn boekjaar 2013 een omzet van 72 miljoen dollar (ruim 53 miljoen euro), een groei van 46% tegenover 2012. Over de laatste 12 maanden (tot einde mei) boekte NYX Cosmetics zelfs een omzet van 93 miljoen dollar, een stijging met 57%!

 

"NYX is een dynamisch bedrijf dat uitmuntend werk heeft geleverd in het benutten van het enorme potentieel van sociale media, digitale marketing en multichanneldistributie", aldus Frédéric Rozé, CEO van L'Oréal USA. "L'Oréal en NYX delen een gemeenschappelijke passie voor innovatie en zijn overtuigd van de soliditeit en de vitaliteit van de make-upmarkt."

 

Portefeuille van topmerken

NYX Cosmetics wordt ingebed in de divisie Grootpublieksproducten van L'Oréal, naast andere topmerken als Maybelline NY, Kiehl's, Essie, Urban Decay en Clarisonic.

 

L'Oréal werd 105 jaar geleden opgericht in Parijs en groeide intussen uit tot 's werelds grootste beautyconcern. Met een portefeuille van toen nog 28 topmerken realiseerde de groep in 2013 een omzet van 23 miljard euro. L'Oréal telt 77.500 medewerkers wereldwijd en is met zijn producten aanwezig in alle mogelijke retailkanalen: van eigen boetieks over drogisterijen, apothekers, supermarkten en department stores tot het travel-segment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top