L'Oréal neemt NYX Cosmetics over | RetailDetail

L'Oréal neemt NYX Cosmetics over

L'Oréal neemt NYX Cosmetics over

De Franse cosmeticagigant L'Oréal neemt het Amerikaanse NYX Cosmetics over. NYX is een van 's werelds snelst groeiende merken voor make-upartiesten en wordt meteen het 29ste topmerk in de Franse portefeuille.

57% groei in de voorbije 12 maanden

NYX Cosmetics, met hoofdkwartier in Los Angeles, werd in 1999 opgericht door Toni Ko en is onder meer bekend van eyeliner-reeks The Curve en de 'Butter lip gloss'-lijn. Hoeveel geld met de overname gemoeid is, werd niet meegedeeld.

 

Het bedrijf is een van de snelste groeiers in het segment van de "professionele maar betaalbare make-up": het realiseerde in zijn boekjaar 2013 een omzet van 72 miljoen dollar (ruim 53 miljoen euro), een groei van 46% tegenover 2012. Over de laatste 12 maanden (tot einde mei) boekte NYX Cosmetics zelfs een omzet van 93 miljoen dollar, een stijging met 57%!

 

"NYX is een dynamisch bedrijf dat uitmuntend werk heeft geleverd in het benutten van het enorme potentieel van sociale media, digitale marketing en multichanneldistributie", aldus Frédéric Rozé, CEO van L'Oréal USA. "L'Oréal en NYX delen een gemeenschappelijke passie voor innovatie en zijn overtuigd van de soliditeit en de vitaliteit van de make-upmarkt."

 

Portefeuille van topmerken

NYX Cosmetics wordt ingebed in de divisie Grootpublieksproducten van L'Oréal, naast andere topmerken als Maybelline NY, Kiehl's, Essie, Urban Decay en Clarisonic.

 

L'Oréal werd 105 jaar geleden opgericht in Parijs en groeide intussen uit tot 's werelds grootste beautyconcern. Met een portefeuille van toen nog 28 topmerken realiseerde de groep in 2013 een omzet van 23 miljard euro. L'Oréal telt 77.500 medewerkers wereldwijd en is met zijn producten aanwezig in alle mogelijke retailkanalen: van eigen boetieks over drogisterijen, apothekers, supermarkten en department stores tot het travel-segment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.