L'Oréal opent een eigen outletwinkel in Luxemburg

L'Oréal opent een eigen outletwinkel in Luxemburg

Het Franse cosmeticamerk L’Oréal opent op 15 juni een outletwinkel in het outletcentrum van McArthurGlen in Messancy. Het zal daar producten verkopen met kortingen van 30 tot 70 procent.

 

Zero waste

Klanten zullen in de winkel met een oppervlakte van 120 vierkante meter producten kunnen vinden van merken als L’Oréal Paris, Maybelline en Garnier tegen sterk verlaagde prijzen.

 

70 procent van de winkeloppervlakte zal ingevuld worden door make-up, maar daarnaast is er ook plek voorzien waar producten worden voorgesteld die einde reeks zijn en verkocht worden tegen lage prijzen.

 

De opening van de outletwinkel past in de nieuwe ‘zero waste’-strategie van L’Oréal, waarbij het poogt om zijn producten een tweede leven te geven en het zo min mogelijk afval wil produceren.

 

McArthurGlen is Europees marktleider op vlak van outletcentra. Het heeft 22 centra verspreid over Frankrijk, Canada, België, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Griekenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Amazon moet Europa 250 miljoen euro naheffing

04/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft van de Europese Commissie slecht nieuws gekregen: de commissie heeft immers geoordeeld dat de webshop jarenlang genoot van illegale staatssteun in Luxemburg en eist nu 250 miljoen euro op.

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top