L'Oréal opent een eigen outletwinkel in Luxemburg | RetailDetail

L'Oréal opent een eigen outletwinkel in Luxemburg

L'Oréal opent een eigen outletwinkel in Luxemburg

Het Franse cosmeticamerk L’Oréal opent op 15 juni een outletwinkel in het outletcentrum van McArthurGlen in Messancy. Het zal daar producten verkopen met kortingen van 30 tot 70 procent.

 

Zero waste

Klanten zullen in de winkel met een oppervlakte van 120 vierkante meter producten kunnen vinden van merken als L’Oréal Paris, Maybelline en Garnier tegen sterk verlaagde prijzen.

 

70 procent van de winkeloppervlakte zal ingevuld worden door make-up, maar daarnaast is er ook plek voorzien waar producten worden voorgesteld die einde reeks zijn en verkocht worden tegen lage prijzen.

 

De opening van de outletwinkel past in de nieuwe ‘zero waste’-strategie van L’Oréal, waarbij het poogt om zijn producten een tweede leven te geven en het zo min mogelijk afval wil produceren.

 

McArthurGlen is Europees marktleider op vlak van outletcentra. Het heeft 22 centra verspreid over Frankrijk, Canada, België, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Griekenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.