L'Oréal richt 'op reis'-divisie op

L'Oréal richt 'op reis'-divisie op

De Franse cosmetica- en verzorgingsreus L'Oréal heeft een aparte directie Travel Retail opgericht op groepsniveau. Daarmee wil het nummer één op de cosmeticamarkt de verkoop in het sterk groeiende 'reiskanaal' extra aanzwengelen.

Te land, ter zee en in de lucht

De 'Direction Générale Travel Retail Groupe' krijgt zeggenschap over alle merken van de groep voor de retailformules in het 'reiskanaal'. Het gaat dan niet alleen om winkels in luchthavens en stations, maar bijvoorbeeld ook om het aanbod in tax free aan boord van ferry's, cruiseschepen en vliegtuigen.

 

De nieuwe directie zal gaan over alle merken van de groep, van 'Luxe' (Lancôme, Yves Saint Laurent) over ' Active' (Vichy, La Roche-Posay) tot en met The Body Shop. Ook de haarproducten (Redken, Kerastase) en het grootpublieksgamma (L'Oréal Paris) zullen met de nieuwe instelling te maken hebben.

 

"De groei van het aantal reizigers, nog versterkt door de democratisering van het reizen - met name in de groeilanden - zet consumenten ertoe aan om in dit kanaal een compleet aanbod te zoeken dat een antwoord biedt op al hun schoonheidsverwachtingen, ongeacht hun nationaliteit, beautyrituelen of koopkracht", zegt het hoofd van de nieuwe afdeling, Barbara Lavernos.

 

'Zesde continent' voor L'Oréal

Volgens L'Oréal was in 2012 het totale 'reiskanaal' goed voor een slordige 41 miljard euro), een groei met 9,4% tegenover 2011. Bovendien voorspelt marktonderzoeksbureau Generation een verdubbeling binnen de tien jaar.

 

L'Oréal is vast van plan een groot stuk van die taart binnen te halen. "Travel Retail is een sleutelkanaal om onze doelstelling - de verovering van één miljard nieuwe consumenten - te realiseren", zegt CEO Jean-Paul Agon. "Deze markt, aanwezig over de hele wereld, is te vergelijken met een 'zesde continent'. L'Oréal geniet er al een sterke expertise en beschikt al over stevige banden met de retailers. We koesteren dan ook grote ambities voor de toekomst van dit kanaal."

 

L'Oréal commercialiseert 27 wereldmerken in 130 landen en is met een marktaandeel van 15% het nummer één op de cosmeticamarkt. Binnen het 'travel retail'-segment, waar schoonheids- en verzorgingsproducten tekenen voor 30% van de totale omzet, had L'Oréal naar eigen zeggen een marktaandeel van 21,6%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top