L'Oréal verkoopt distributiecentrum aan logistieke partner | RetailDetail

L'Oréal verkoopt distributiecentrum aan logistieke partner

L'Oréal verkoopt distributiecentrum aan logistieke partner

De Franse producent van verzorgingsproducten L'Oréal verkoopt zijn distributiecenter in Nijvel in juni volgend jaar aan zijn logistieke partner Soditra. De 41 betrokken werknemers worden mee overgenomen en krijgen een werkzekerheidsgarantie van vijf jaar.

Soditra nam eerder al Mollem over van l’Oréal

Het Nijvelse distributiecentrum van l’Oréal beslaat zowat 24.000 m² en ligt in de industriezone Parc de l'Europe, op een oud autocircuit. Van daaruit worden de producten van L’Oréal verdeeld in de Benelux en Scandinavië. De overname van de logistieke activiteiten van L’Oréal gaat gepaard met een samenwerkingscontract voor drie jaar tussen de producent van verzorgingsproducten en Soditra.

 

Het is niet de eerste deal tussen L’Oréal en Soditra: deze laatste nam eerder al het distributiecentrum van Mollem (foto) in Vlaams-Brabant over van L’Oréal. “Het is voor ons makkelijker om met één tussenpartij te werken. Bovendien doen we een beroep op echte professionelen en zijn we zijn tevreden van de samenwerking”, liet een woordvoerder van L’Oréal optekenen.

 

De werknemers uit het distributiecentrum van Nijvel stappen nu over van een bedrijf dat onder de chemie valt en hoge lonen uitkeert naar een onderneming uit de logistiek, waar de arbeidsvoorwaarden een pak lager liggen. De betrokken directies hebben echter al toegezegd dat er geen impact zal zijn op hun koopkracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top