L'Oréal verkoopt distributiecentrum aan logistieke partner

L'Oréal verkoopt distributiecentrum aan logistieke partner

De Franse producent van verzorgingsproducten L'Oréal verkoopt zijn distributiecenter in Nijvel in juni volgend jaar aan zijn logistieke partner Soditra. De 41 betrokken werknemers worden mee overgenomen en krijgen een werkzekerheidsgarantie van vijf jaar.

Soditra nam eerder al Mollem over van l’Oréal

Het Nijvelse distributiecentrum van l’Oréal beslaat zowat 24.000 m² en ligt in de industriezone Parc de l'Europe, op een oud autocircuit. Van daaruit worden de producten van L’Oréal verdeeld in de Benelux en Scandinavië. De overname van de logistieke activiteiten van L’Oréal gaat gepaard met een samenwerkingscontract voor drie jaar tussen de producent van verzorgingsproducten en Soditra.

 

Het is niet de eerste deal tussen L’Oréal en Soditra: deze laatste nam eerder al het distributiecentrum van Mollem (foto) in Vlaams-Brabant over van L’Oréal. “Het is voor ons makkelijker om met één tussenpartij te werken. Bovendien doen we een beroep op echte professionelen en zijn we zijn tevreden van de samenwerking”, liet een woordvoerder van L’Oréal optekenen.

 

De werknemers uit het distributiecentrum van Nijvel stappen nu over van een bedrijf dat onder de chemie valt en hoge lonen uitkeert naar een onderneming uit de logistiek, waar de arbeidsvoorwaarden een pak lager liggen. De betrokken directies hebben echter al toegezegd dat er geen impact zal zijn op hun koopkracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Back to top