L'Oréal verkoopt distributiecentrum aan logistieke partner | RetailDetail

L'Oréal verkoopt distributiecentrum aan logistieke partner

L'Oréal verkoopt distributiecentrum aan logistieke partner

De Franse producent van verzorgingsproducten L'Oréal verkoopt zijn distributiecenter in Nijvel in juni volgend jaar aan zijn logistieke partner Soditra. De 41 betrokken werknemers worden mee overgenomen en krijgen een werkzekerheidsgarantie van vijf jaar.

Soditra nam eerder al Mollem over van l’Oréal

Het Nijvelse distributiecentrum van l’Oréal beslaat zowat 24.000 m² en ligt in de industriezone Parc de l'Europe, op een oud autocircuit. Van daaruit worden de producten van L’Oréal verdeeld in de Benelux en Scandinavië. De overname van de logistieke activiteiten van L’Oréal gaat gepaard met een samenwerkingscontract voor drie jaar tussen de producent van verzorgingsproducten en Soditra.

 

Het is niet de eerste deal tussen L’Oréal en Soditra: deze laatste nam eerder al het distributiecentrum van Mollem (foto) in Vlaams-Brabant over van L’Oréal. “Het is voor ons makkelijker om met één tussenpartij te werken. Bovendien doen we een beroep op echte professionelen en zijn we zijn tevreden van de samenwerking”, liet een woordvoerder van L’Oréal optekenen.

 

De werknemers uit het distributiecentrum van Nijvel stappen nu over van een bedrijf dat onder de chemie valt en hoge lonen uitkeert naar een onderneming uit de logistiek, waar de arbeidsvoorwaarden een pak lager liggen. De betrokken directies hebben echter al toegezegd dat er geen impact zal zijn op hun koopkracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.