L'Oréal zet recordgroei neer

Display van Lancôme, dochtermerk van L'Oréal, in een winkel in Singapore.

L’Oréal overtreft de verwachtingen in een sterk derde kwartaal: het cosmeticamerk zag de omzet met 11% groeien, de sterkste groei in meer dan tien jaar tijd.

 

Azië blijft nummer één

L’Oréal wist in het voorbije derde kwartaal 11% meer omzet te boeken, goed voor een totaal van 7,18 miljard euro. Het is de sterkste groei in meer dan een decennium en meer dan de 7,03 miljard euro die analisten verwachtten.

 

De make-upproducent heeft vooral in Azië blijvend succes: ondanks de straatprotesten in Hongkong in de voorbije periode blijft de Aziatische markt de grootste voor L’Oréal. Met name luxemerken als Lancôme doen het er goed. De luxedivisie van het bedrijf haalde een omzet van 2,75 miljard euro.

 

Op koers voor dit jaar

Op vergelijkbare basis, zonder wisselkoerseffecten en overnames, steeg de omzet met 7,8%. Ook dat is beduidend meer dan de 6,3% die werd verwacht. Een kwartaal eerder bedroeg de groei 6,8%.

 

De Franse cosmeticagroep herhaalt de ambitie om dit jaar sneller te groeien dan de markt. Vorig jaar tekende de beautysector wereldwijd 5,5% groei op, dus L’Oréal ligt goed op koers.