Luikse opent mobiel schoonheidssalon

Luikse opent mobiel schoonheidssalon

Jessica Doucet uit Luik heeft inspiratie opgedaan bij de immer populairdere 'food trucks' en heeft in navolging van hun succes een mobiel schoonheidssalon op poten gezet, dat naar de klant komt in plaats van andersom.

"Rechtstreeks naar de klanten"

"Ik werkte al 14 jaar in een salon. Maar er kwamen steeds minder klanten, omwille van de hoge prijs van brandstof, parking en het steeds duurder worden van de verzorging. [...] Ik dacht dus bij mezelf, waarom zou ik niet rechtstreeks naar de klant gaan", zegt Jessica Doucet aan RTL-TVI. Met dat idee in het hoofd deed ze een grote investering om een kleine vrachtwagen helemaal om te bouwen naar een volledig functioneel schoonheidssalon.

 

Doucet gaat met de vrachtwagen naar haar klanten thuis of bezoekt hen op hun werkplaats. Daar krijgen ze in de vrachtwagen – die de bijnaam Pink Beauty kreeg – de verzorging die ze ook in een normaal schoonheidssalon kunnen verwachten. Het idee kent flink succes, want er wordt zelfs al gedacht aan een tweede vrachtwagen, om zo nog meer klanten te kunnen bedienen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top