Luikse opent mobiel schoonheidssalon | RetailDetail

Luikse opent mobiel schoonheidssalon

Luikse opent mobiel schoonheidssalon

Jessica Doucet uit Luik heeft inspiratie opgedaan bij de immer populairdere 'food trucks' en heeft in navolging van hun succes een mobiel schoonheidssalon op poten gezet, dat naar de klant komt in plaats van andersom.

"Rechtstreeks naar de klanten"

"Ik werkte al 14 jaar in een salon. Maar er kwamen steeds minder klanten, omwille van de hoge prijs van brandstof, parking en het steeds duurder worden van de verzorging. [...] Ik dacht dus bij mezelf, waarom zou ik niet rechtstreeks naar de klant gaan", zegt Jessica Doucet aan RTL-TVI. Met dat idee in het hoofd deed ze een grote investering om een kleine vrachtwagen helemaal om te bouwen naar een volledig functioneel schoonheidssalon.

 

Doucet gaat met de vrachtwagen naar haar klanten thuis of bezoekt hen op hun werkplaats. Daar krijgen ze in de vrachtwagen – die de bijnaam Pink Beauty kreeg – de verzorging die ze ook in een normaal schoonheidssalon kunnen verwachten. Het idee kent flink succes, want er wordt zelfs al gedacht aan een tweede vrachtwagen, om zo nog meer klanten te kunnen bedienen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.