Britse cosmeticagroep Lush verhuist Europese productie naar Duitsland

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

De Britse cosmeticagroep Lush heeft besloten om zijn Europese productie over te hevelen naar Duitsland omwille van de brexit. Bovendien wordt de productiesite in Duitsland verder uitgebreid.

Onzekerheid bij werknemers

Lush had al plannen om de productie voor de Europese markt in zijn fabriek in Düsseldorf verder uit te breiden, maar de onzekerheid rond de brexit heeft het bedrijf er toe genoopt om die plannen te versnellen. Heel wat andere retailers wachten ondertussen nog af wat de exacte gevolgen zullen zijn van de beslissing van het Verenigd Koninkrijk om de Europese Unie te verlaten, maar Lush is dat dus niet van plan.

 

Het bedrijf heeft momenteel ongeveer 1.400 werknemers van 38 verschillende nationaliteiten in dienst in zijn Britse fabriek in Poole. Heel veel van die werknemers hebben momenteel nog geen enkel idee van hun toekomst in het Verenigd Koninkrijk. Lush neemt die onzekerheid nu zelf weg.

 

De Duitse fabriek moet het voorlopig stellen met 252 werknemers en bevoorraadt momenteel enkel België, Luxemburg, Duitsland, Nederland en Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

De ‘Schnäppcam’ lokt klanten weer naar de winkel

16/04/2018

De strijd aanbinden met webshops lijkt in deze tijd een verloren zaak voor veel fysieke winkels, maar niet alle winkeliers gooien zomaar de handdoek in de ring. Dat bewijst een Duitse witgoedhandelaar die een originele manier vond om klanten te lokken.

Carpetright sluit 1 op 5 winkels in het VK

13/04/2018

Carpetright, dat het afgelopen jaar terechtkwam in een neerwaartse spiraal, moet een vijfde van zijn winkels in thuisland Groot-Brittannië sluiten om het hoofd boven water te houden. Zo’n 300 mensen verliezen hun job bij de tapijtwinkelketen.

Takeaway levert een derde meer meeneemmaaltijden

10/04/2018

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl en het voormalige Pizza.be, mocht tijdens het eerste kwartaal van 2018 een derde meer bestellingen registreren. Ook op de zwaar bevochten Duitse markt groeit het bedrijf sterk.

Aldi en Lidl veroveren Britse markt

26/03/2018

Discounters Aldi en Lidl gaan in het Verenigd Koninkrijk met steeds meer marktaandeel lopen en zijn niet van plan om hun aanval op de Britse markt stop te zetten. Beide retailers hebben nog heel wat plannen voor expansie.