Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

De Britse cosmeticagroep Lush heeft besloten om zijn Europese productie over te hevelen naar Duitsland omwille van de brexit. Bovendien wordt de productiesite in Duitsland verder uitgebreid.

Onzekerheid bij werknemers

Lush had al plannen om de productie voor de Europese markt in zijn fabriek in Düsseldorf verder uit te breiden, maar de onzekerheid rond de brexit heeft het bedrijf er toe genoopt om die plannen te versnellen. Heel wat andere retailers wachten ondertussen nog af wat de exacte gevolgen zullen zijn van de beslissing van het Verenigd Koninkrijk om de Europese Unie te verlaten, maar Lush is dat dus niet van plan.

 

Het bedrijf heeft momenteel ongeveer 1.400 werknemers van 38 verschillende nationaliteiten in dienst in zijn Britse fabriek in Poole. Heel veel van die werknemers hebben momenteel nog geen enkel idee van hun toekomst in het Verenigd Koninkrijk. Lush neemt die onzekerheid nu zelf weg.

 

De Duitse fabriek moet het voorlopig stellen met 252 werknemers en bevoorraadt momenteel enkel België, Luxemburg, Duitsland, Nederland en Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Groei aantal webwinkels stagneert in Europa

26/07/2017

Het percentage bedrijven dat online verkoopt in de Europese Unie is aan het stagneren. Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat veel bedrijven niet zo graag over de landsgrenzen heen verkopen, omdat ze angst hebben voor fraude.

P&C krijgt boete voor prijsafspraken

26/07/2017

Kledingketen Peek & Cloppenburg (P&C) heeft samen met kledingfabrikant Wellensteyn International in Duitsland een miljoenenboete gekregen voor prijsafspraken in de periode van 2008 tot 2013.

Internationale expansie Veritas verloopt moeizaam

26/07/2017

De internationale expansie van naai- en kledingketen Veritas naar Frankrijk en Duitsland loopt niet van een leien dakje. Veritas startte in 2015 met de eerste testwinkels in het buitenland, maar verdere expansie loopt vertraging op.

Tesco gaat in heel Verenigd Koninkrijk zelfde dag leveren

25/07/2017

De Britse supermarktketen Tesco heeft zijn online service verder uitgebreid en gaat voortaan vrijwel in heel het Verenigd Koninkrijk same-day delivery aanbieden. Zo wil het de strijd aangaan met Amazon Fresh.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

Europese consument blijft positief

18/07/2017

Uit cijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat de positieve trend bij het vertrouwen van de Europese consument zich blijft voortzetten. Toch zijn er in Europa grote verschillen op te merken over de verschillende landen heen.

Back to top