Britse cosmeticagroep Lush verhuist Europese productie naar Duitsland

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

Lush verhuist Europese productie naar Duitsland na brexit

De Britse cosmeticagroep Lush heeft besloten om zijn Europese productie over te hevelen naar Duitsland omwille van de brexit. Bovendien wordt de productiesite in Duitsland verder uitgebreid.

Onzekerheid bij werknemers

Lush had al plannen om de productie voor de Europese markt in zijn fabriek in Düsseldorf verder uit te breiden, maar de onzekerheid rond de brexit heeft het bedrijf er toe genoopt om die plannen te versnellen. Heel wat andere retailers wachten ondertussen nog af wat de exacte gevolgen zullen zijn van de beslissing van het Verenigd Koninkrijk om de Europese Unie te verlaten, maar Lush is dat dus niet van plan.

 

Het bedrijf heeft momenteel ongeveer 1.400 werknemers van 38 verschillende nationaliteiten in dienst in zijn Britse fabriek in Poole. Heel veel van die werknemers hebben momenteel nog geen enkel idee van hun toekomst in het Verenigd Koninkrijk. Lush neemt die onzekerheid nu zelf weg.

 

De Duitse fabriek moet het voorlopig stellen met 252 werknemers en bevoorraadt momenteel enkel België, Luxemburg, Duitsland, Nederland en Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

“Aldi denkt na over hereniging Nord en Süd”

15/02/2018

De Duitse discounter Aldi overweegt om de nu nog apart opererende takken Nord en Süd opnieuw onder één dak te brengen. Dat moet blijken uit een verslag dat het doorgaans goed geïnformeerde Duitse weekblad Manager Magazin kon inkijken.

Stabiele winstcijfers voor Metro in eerste kwartaal

13/02/2018

Het Duitse Metro heeft in het eerste kwartaal de winstcijfers weten te stabiliseren ten opzichte van een jaar eerder, ondanks een terugval in Rusland. Het bespaarde daarbij vooral op herstructureringskosten bij Real.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Back to top