Marthe Palmans nieuwe topvrouw van Planet Parfum

Marthe Palmans nieuwe topvrouw van Planet Parfum

Marthe Palmans, voormalig COO van Verigroup (Veritas), gaat op 14 oktober aan de slag als algemeen directeur van Planet Parfum. Ze neemt er de fakkel over van Claudine Lachman, die de cosmeticaketen sinds 2010 leidde.

Retail in het bloed

“Retail is een passie: het kruipt je in het bloed en dan blijft de drang om ernaar terug te keren altijd aanwezig,” lacht Marthe Palmans over haar nieuwe uitdaging. “Bovendien kom ik natuurlijk al uit een sterk vrouwgerichte branche. Ik ben altijd in de ‘apparel’ actief geweest en beauty is daar een mooi verlengde van, dus toen deze opportuniteit kwam, heb ik hem met veel plezier aangenomen.”

 

De overstap van een familiebedrijf als Veritas naar een retailholding als Distriplus, waar naast Planet Parfum ook Di en Club deel van uitmaken, is daarbij een omschakeling die Palmans niet bevreest: “Als directeur van een keten ben je naar de stakeholders toe de eindverantwoordelijke met een duidelijke opdracht, een duidelijke missie. Dat is hier evenzeer zo en is ook het leuke.”

 

Sector in omwenteling

Dat er de nieuwe topvrouw een duidelijke opdracht te wachten staat, lijdt geen twijfel. “Ook de cosmeticasector wordt geconfronteerd met een digitale omwenteling. De consument wil je vandaag 24 op 24 kunnen bereiken en geïnspireerd worden. Dat geldt ook in het luxesegment,” aldus Marthe Palmans.

 

In de mature en toch wel erg competitieve markt die de cosmeticaretail is, komt het er op aan dat ten volle te benutten. "Met 78 winkels in Vlaanderen, Wallonië, Luxemburg en Brussel is de keten Planet Parfum reeds vlot bereikbaar."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top