Marthe Palmans nieuwe topvrouw van Planet Parfum | RetailDetail

Marthe Palmans nieuwe topvrouw van Planet Parfum

Marthe Palmans nieuwe topvrouw van Planet Parfum

Marthe Palmans, voormalig COO van Verigroup (Veritas), gaat op 14 oktober aan de slag als algemeen directeur van Planet Parfum. Ze neemt er de fakkel over van Claudine Lachman, die de cosmeticaketen sinds 2010 leidde.

Retail in het bloed

“Retail is een passie: het kruipt je in het bloed en dan blijft de drang om ernaar terug te keren altijd aanwezig,” lacht Marthe Palmans over haar nieuwe uitdaging. “Bovendien kom ik natuurlijk al uit een sterk vrouwgerichte branche. Ik ben altijd in de ‘apparel’ actief geweest en beauty is daar een mooi verlengde van, dus toen deze opportuniteit kwam, heb ik hem met veel plezier aangenomen.”

 

De overstap van een familiebedrijf als Veritas naar een retailholding als Distriplus, waar naast Planet Parfum ook Di en Club deel van uitmaken, is daarbij een omschakeling die Palmans niet bevreest: “Als directeur van een keten ben je naar de stakeholders toe de eindverantwoordelijke met een duidelijke opdracht, een duidelijke missie. Dat is hier evenzeer zo en is ook het leuke.”

 

Sector in omwenteling

Dat er de nieuwe topvrouw een duidelijke opdracht te wachten staat, lijdt geen twijfel. “Ook de cosmeticasector wordt geconfronteerd met een digitale omwenteling. De consument wil je vandaag 24 op 24 kunnen bereiken en geïnspireerd worden. Dat geldt ook in het luxesegment,” aldus Marthe Palmans.

 

In de mature en toch wel erg competitieve markt die de cosmeticaretail is, komt het er op aan dat ten volle te benutten. "Met 78 winkels in Vlaanderen, Wallonië, Luxemburg en Brussel is de keten Planet Parfum reeds vlot bereikbaar."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.