Medi-Market gaat internationaal

Medi-Market gaat internationaal

Medi-Market, dat in ons land gezondheidsproducten en voorschriftvrije geneesmiddelen verkoopt, neemt de vier vestigingen van Parashop Italia over. Het is de eerste buitenlandse stap voor het jonge Belgische bedrijf, maar waarschijnlijk niet de laatste.

 

"Buitenkans"

Parashop Italia telt drie verkooppunten in Milaan en één in Turijn, waarin ze verzorgings-, schoonheids- en gezondheidsproducten van 200 merken verkopen voor een jaaromzet van 11 miljoen euro. “De Franse groep Parashop koos ervoor om zich te concentreren op haar thuismarkt, waar ze hoge concurrentiedruk ervaart. Daarbij besliste ze om haar Italiaanse ‘juweeltje’ te verkopen omdat ze momenteel niet over de middelen beschikt om de ontwikkeling te garanderen,” zegt Yvan Verougstraete, CEO van Medi-Market Group, in een persbericht.

 

Om de overname te financieren voert Medi-Market Group een nieuwe kapitaalsverhoging door, de tweede in twee jaar tijd. Naast de uitbreiding in Italië bestudeert het bedrijf nog andere groeimogelijkheden in het buitenland, waaronder de opening van een eerste verkooppunt in Frankrijk deze zomer.

 

Medi-Market Group werd opgericht in 2014 en groepeert vandaag dertig parafarmacieën, zestien apothekers en twee instituten. Dit jaar zouden er vijftien nieuwe verkooppunten moeten bijkomen. In 2018 boekte het bedrijf een omzet van 80 miljoen euro.