Medi-Market verdubbelt tot vier vestigingen | RetailDetail

Medi-Market verdubbelt tot vier vestigingen

Medi-Market verdubbelt tot vier vestigingen

Apotheek-supermarkt Medi-Market gaat in oktober twee vestigingen openen, waarmee het totaal aantal winkels meteen verdubbeld wordt. Tegen 2020 wil de keten twintig verkooppunten te hebben in België.

Evere en Waterloo

De eerste twee winkels van Medi-Market openden hun deuren in Gosselies en Rocourt, maar daar komen volgende maand vestigingen in Evere en Waterloo bij. Begin dit jaar opende de keten ook al een eigen webshop. Het bedrijf zou ook al Gent en Antwerpen op de planning hebben staan. Zo maakt oprichter Yvan Verougstraete zijn ambitie nog eens duidelijk: tegen 2020 moeten er twintig filialen te vinden zijn over heel België.

 

De filialen van Medi-Market zijn ongeveer 1.000 m² groot en verkopen meer dan 7.000 producten op het gebied van cosmetica, gezondheid en lichaamsverzorging. Medi-Market mag volgens de wetgeving geen geneesmiddelen verkopen, maar vond daar een oplossing op door bij elke vestiging ook een kleine apotheek te openen. Dat stuitte wel op kritiek van de Algemene Pharmaceutische Bond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.