Medi-Market verdubbelt tot vier vestigingen

Medi-Market verdubbelt tot vier vestigingen

Apotheek-supermarkt Medi-Market gaat in oktober twee vestigingen openen, waarmee het totaal aantal winkels meteen verdubbeld wordt. Tegen 2020 wil de keten twintig verkooppunten te hebben in België.

Evere en Waterloo

De eerste twee winkels van Medi-Market openden hun deuren in Gosselies en Rocourt, maar daar komen volgende maand vestigingen in Evere en Waterloo bij. Begin dit jaar opende de keten ook al een eigen webshop. Het bedrijf zou ook al Gent en Antwerpen op de planning hebben staan. Zo maakt oprichter Yvan Verougstraete zijn ambitie nog eens duidelijk: tegen 2020 moeten er twintig filialen te vinden zijn over heel België.

 

De filialen van Medi-Market zijn ongeveer 1.000 m² groot en verkopen meer dan 7.000 producten op het gebied van cosmetica, gezondheid en lichaamsverzorging. Medi-Market mag volgens de wetgeving geen geneesmiddelen verkopen, maar vond daar een oplossing op door bij elke vestiging ook een kleine apotheek te openen. Dat stuitte wel op kritiek van de Algemene Pharmaceutische Bond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top