Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels
Shutterstock

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

160 miljoen dollar

Het zal daarom over de komende drie jaar 160 miljoen dollar (140 miljoen euro) investeren in technologie, logistiek en de opleiding van werknemers. Zo wil het competitief blijven in het veranderende retaillandschap. Het bedrijf heeft de voorbije zes jaar al 78 miljoen dollar (70 miljoen euro) geïnvesteerd in het upgraden van een aantal softwarepakketten.

 

Het mag dan ook geen verrassing zijn dat AS Watson 230 IT-medewerkers heeft, verspreid over Hongkong, Londen en Milaan, die samen bezig zijn aan ongeveer 190 projecten.

 

AS Watson zal ook nieuwe winkels blijven openen. Dit jaar moeten er in totaal 1.400 nieuwe winkels bijkomen, waarvan 500 in China en nog een heel aantal in opkomende markten, zoals Oost-Europa, Rusland, Turkije en Oekraïne.

 

Sterke groei online verkoop

Ook de opmars van omnichannel zal volgens Malina Ngai Man-lin, COO bij AS Watson, geen probleem zijn voor het groeiende aantal winkels. “Mensen geven deze trend verschillende namen, maar wat het belangrijkste is, is wat de klant wil”, aldus Ngai. “We hadden schrik dat onze online strategie de verkoop bij fysieke winkels zou kannibaliseren, maar we zagen dat klanten die zowel online als in onze fysieke winkels kopen, 2,5 tot drie keer meer uitgeven dan zij die enkel in de fysieke winkels kopen.”

 

Vorig jaar steeg de online verkoop bij AS Watson met 46%, maar die is nog altijd goed voor slechts enkele procenten van de totale omzet. In het Verenigd Koninkrijk was dat bijna tien procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Back to top