Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels | RetailDetail

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels
Shutterstock

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

160 miljoen dollar

Het zal daarom over de komende drie jaar 160 miljoen dollar (140 miljoen euro) investeren in technologie, logistiek en de opleiding van werknemers. Zo wil het competitief blijven in het veranderende retaillandschap. Het bedrijf heeft de voorbije zes jaar al 78 miljoen dollar (70 miljoen euro) geïnvesteerd in het upgraden van een aantal softwarepakketten.

 

Het mag dan ook geen verrassing zijn dat AS Watson 230 IT-medewerkers heeft, verspreid over Hongkong, Londen en Milaan, die samen bezig zijn aan ongeveer 190 projecten.

 

AS Watson zal ook nieuwe winkels blijven openen. Dit jaar moeten er in totaal 1.400 nieuwe winkels bijkomen, waarvan 500 in China en nog een heel aantal in opkomende markten, zoals Oost-Europa, Rusland, Turkije en Oekraïne.

 

Sterke groei online verkoop

Ook de opmars van omnichannel zal volgens Malina Ngai Man-lin, COO bij AS Watson, geen probleem zijn voor het groeiende aantal winkels. “Mensen geven deze trend verschillende namen, maar wat het belangrijkste is, is wat de klant wil”, aldus Ngai. “We hadden schrik dat onze online strategie de verkoop bij fysieke winkels zou kannibaliseren, maar we zagen dat klanten die zowel online als in onze fysieke winkels kopen, 2,5 tot drie keer meer uitgeven dan zij die enkel in de fysieke winkels kopen.”

 

Vorig jaar steeg de online verkoop bij AS Watson met 46%, maar die is nog altijd goed voor slechts enkele procenten van de totale omzet. In het Verenigd Koninkrijk was dat bijna tien procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Adidas zet volop in op online verkoop

10/04/2018

Adidas wil meer gaan inzetten op de online verkoop van zijn producten en sluit daarom een groot aantal winkels wereldwijd. De Adidas Originals Store in Antwerpen - de enige vestiging van het sportkledingmerk in ons land - blijft wellicht behouden.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Ikea gaat “miljarden investeren” om Amazon & Co voor te blijven

08/03/2018

Ikea gaat de komende jaren miljarden investeren om “dichter bij de klant te komen” en pure players als Amazon voor te blijven. Dat zegt de kersverse financieel directeur van Ikea Group, Juvencio Maeztu.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.