Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels | RetailDetail

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels
Shutterstock

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

160 miljoen dollar

Het zal daarom over de komende drie jaar 160 miljoen dollar (140 miljoen euro) investeren in technologie, logistiek en de opleiding van werknemers. Zo wil het competitief blijven in het veranderende retaillandschap. Het bedrijf heeft de voorbije zes jaar al 78 miljoen dollar (70 miljoen euro) geïnvesteerd in het upgraden van een aantal softwarepakketten.

 

Het mag dan ook geen verrassing zijn dat AS Watson 230 IT-medewerkers heeft, verspreid over Hongkong, Londen en Milaan, die samen bezig zijn aan ongeveer 190 projecten.

 

AS Watson zal ook nieuwe winkels blijven openen. Dit jaar moeten er in totaal 1.400 nieuwe winkels bijkomen, waarvan 500 in China en nog een heel aantal in opkomende markten, zoals Oost-Europa, Rusland, Turkije en Oekraïne.

 

Sterke groei online verkoop

Ook de opmars van omnichannel zal volgens Malina Ngai Man-lin, COO bij AS Watson, geen probleem zijn voor het groeiende aantal winkels. “Mensen geven deze trend verschillende namen, maar wat het belangrijkste is, is wat de klant wil”, aldus Ngai. “We hadden schrik dat onze online strategie de verkoop bij fysieke winkels zou kannibaliseren, maar we zagen dat klanten die zowel online als in onze fysieke winkels kopen, 2,5 tot drie keer meer uitgeven dan zij die enkel in de fysieke winkels kopen.”

 

Vorig jaar steeg de online verkoop bij AS Watson met 46%, maar die is nog altijd goed voor slechts enkele procenten van de totale omzet. In het Verenigd Koninkrijk was dat bijna tien procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top