Moederconcern van Kruidvat kent flinke groei | RetailDetail

Moederconcern van Kruidvat kent flinke groei

Moederconcern van Kruidvat kent flinke groei

Hutchison Whampoa, de eigenaar van Kruidvat en Ici Paris XL, heeft vrijdag zijn cijfers voor 2013 bekendgemaakt. Daarin toonde het een nettowinst van 20 procent, gestuwd door Europese retailactiviteiten.

Europa voor het eerst hoofdmarkt

In 2013 bedroeg de operationele winst van activiteiten in Europa van Hutchison Whampo 24 miljard Hongkong dollar (2,2 miljard euro), goed voor 37 procent van de totale winst voor het bedrijf. Daarmee brengt Europa voor de eerste keer meer winst binnen dan China (inclusief Hongkong) samen.

 

Het toont de investering van het bedrijf in Europa: in 2008 bedroeg de winst in Europa immers slechts twaalf procent van de totale winst, tegenover 45 procent voor China. Bij retail steeg de operationele winst wereldwijd met 14 procent, tot 11,77 miljard Hongkong dollar (1,1 miljard euro).

 

De retailtak in Europa wordt onder andere vertegenwoordigd door Ici Paris XL, Trekpleister, Kruidvat en The Perfume Shop. De omzet van de retailactiviteiten in Europa besloeg in totaal 60,5 miljard Hongkong dollar (5,7 miljard euro, +8%). De vergelijkbare omzet toonde een stijging van 2,8 procent. Hutchison Whampoa maakte geen exacte cijfers voor Kruidvat bekend, maar gaf wel vrij dat het in 2013 de verkoopresultaten in zowel België, Nederland als Luxemburg had verbeterd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.