Moederconcern van Kruidvat kent flinke groei

Moederconcern van Kruidvat kent flinke groei

Hutchison Whampoa, de eigenaar van Kruidvat en Ici Paris XL, heeft vrijdag zijn cijfers voor 2013 bekendgemaakt. Daarin toonde het een nettowinst van 20 procent, gestuwd door Europese retailactiviteiten.

Europa voor het eerst hoofdmarkt

In 2013 bedroeg de operationele winst van activiteiten in Europa van Hutchison Whampo 24 miljard Hongkong dollar (2,2 miljard euro), goed voor 37 procent van de totale winst voor het bedrijf. Daarmee brengt Europa voor de eerste keer meer winst binnen dan China (inclusief Hongkong) samen.

 

Het toont de investering van het bedrijf in Europa: in 2008 bedroeg de winst in Europa immers slechts twaalf procent van de totale winst, tegenover 45 procent voor China. Bij retail steeg de operationele winst wereldwijd met 14 procent, tot 11,77 miljard Hongkong dollar (1,1 miljard euro).

 

De retailtak in Europa wordt onder andere vertegenwoordigd door Ici Paris XL, Trekpleister, Kruidvat en The Perfume Shop. De omzet van de retailactiviteiten in Europa besloeg in totaal 60,5 miljard Hongkong dollar (5,7 miljard euro, +8%). De vergelijkbare omzet toonde een stijging van 2,8 procent. Hutchison Whampoa maakte geen exacte cijfers voor Kruidvat bekend, maar gaf wel vrij dat het in 2013 de verkoopresultaten in zowel België, Nederland als Luxemburg had verbeterd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top