Nieuw concept Familia maakt raadgevers van apothekers

Nieuw concept Familia maakt raadgevers van apothekers

Nieuw concept Familia maakt raadgevers van apothekers

Het nieuw concept van de apothekersketen Familia, die in Wallonië beschikt over 98 vestigingen, wil van de apotheker meer een raadgever maken voor zijn klanten. De derde vestiging van het concept opent dit najaar de deuren in Namen, na openingen in Carnières en Court-Saint-Etienne.

Nieuw visueel concept

Het nieuwe concept is het resultaat van een onderzoek, waaruit bleek dat de raadgevende rol van de apotheker voor de klant minstens even belangrijk is als de rol van verkoper van medicijnen. Om dat de onderstrepen werd ook de volledige visuele invulling van het concept aangepakt. Aan de buitenkant valt de witte muur met het nieuwe logo op, terwijl het interieur een mix van traditie en moderniteit moet zijn.

 

Daarbij wordt ook de verdeling van de producten in de winkel aangepakt. Klanten worden niet overstelpt met advertenties en in plaats van cosmetische producten zijn het eerst de farmaceutische producten die bij binnenkomst zichtbaar zijn. Om het voor klanten eenvoudiger te maken om te vergelijken, worden producten onderverdeeld volgens verschillende thema’s. Daarbij is ook ruimte voor huismerken en eigen bereidingen van de apothekers.

 

Tot slot is er bij de conceptwinkels ook aandacht geschonken aan duurzaamheid. Zo wordt het meubilair vervaardigd uit hout, wat het een tijdloos karakter moet geven, zodat het minder snel vervangen moet worden. Door minder gebruik te maken van promotiemateriaal daalt ook de afvalberg van de apothekers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.