Nieuw topjaar voor cosmeticareus Estée Lauder

Nieuw topjaar voor cosmeticareus Estée Lauder

De Amerikaanse cosmeticagigant Estée Lauder heeft er alweer een topjaar opzitten: zowel nettowinst als omzet gingen fors vooruit. Het vierde kwartaal brak zelfs alle records, klinkt het op de hoofdzetel in New York.

8% meer omzet, 18% meer winst

Estée Lauder sloot zijn gebroken boekjaar 2013-2014 eind juni af met een nettowinst van 1,2 miljard dollar (900 miljoen euro) bij een omzet van bijna 11 miljard dollar (8 miljard euro). In vergelijking met het vorige boekjaar steeg de nettowinst met 18% en de omzet met 8%. Daarmee doet Estée Lauder beter dan de hele cosmeticamarkt en dan grote rivalen L'Oreal, Elizabeth Arden en Coty.

 

Het cosmeticaconcern, dat met 29 merken (waaronder Clinique, MAC en Estée Lauder zelf) actief is in meer dan 150 landen, zag de verkoop in alle productcategorieën toenemen. De huidverzorging groeide met 7% en blijft met bijna 4,77 miljard dollar veruit de grootste tak. Op twee staat make-up, goed voor een omzet van 4,21 miljard (+9%).

 

Ook de parfumafdeling noteerde een omzetgroei met 9%, tot 1,43 miljard dollar. De tak haarproducten overschreed voor het eerst de grens van het half miljard dollar, met een omzet van 515,6 miljoen dollar om precies te zijn.

 

Vijfde opeenvolgende topjaar

 "2014 is het vijfde opeenvolgende boekjaar waarin we uitmuntende resultaten neerzetten voor ons bedrijf en onze aandeelhouders", aldus een tevreden topman Fabrizio Freda. "De hoekstenen van dit succes zijn onze sterke merken, onze vele innovaties en een scherpe focus op snelgroeiende markten".

 

Voor zijn deze zomer gestarte boekjaar rekent de cosmeticagigant opnieuw op een omzetgroei, dit keer met 6 tot 7%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top