Nieuwe CEO voor Nivea-moeder Beiersdorf

monticello / Shutterstock.com

De Belg Stefan De Loecker stapt op als CEO van Nivea-moeder Beiersdorf. Hij wordt vervangen door Noord-Amerikaans topman Vincent Warnery. Ondertussen maakt de cosmeticagigant solide kwartaalcijfers bekend.

 

Basis gelegd

Vanaf 1 mei heeft Beiersdorf, de holding boven Nivea, Eucerin en Hansaplast, een nieuwe CEO. Vincent Warnery vervangt er aftredend topman Stefan De Loecker, die het bedrijf “in onderling overleg” verlaat. Hij vertrekt ook uit de raad van bestuur.


Warnery is zelf al sinds 2017 lid van de raad van bestuur en was eerder verantwoordelijk voor de divisie Pharmacy & Selective met de merken Eucerin, Hansaplast en La Prairie. De Fransman stond ook aan het hoofd van de Noord-Amerikaanse activiteiten. Zijn carrière startte hij onder meer bij Procter & Gamble en L'Oréal.


De nieuwe CEO is van plan om verder te bouwen op de “C.A.R.E.+”-strategie van zijn voorganger De Loecker. De focus ligt er op digitalisering, duurzaamheid en internationalisering. “Mijn doel was Beiersdorf te versterken in een tijdperk van digitale disruptie en milieu-uitdagingen om het bedrijf op koers te houden voor succes op de lange termijn. Ik ben ervan overtuigd dat wij deze basis hebben gelegd”, aldus de vertrekkende topman.

 

Solide start

In het eerste kwartaal steeg de groepsomzet van Beiersdorf alvast met 6,3% tot 1,9 miljard euro. Een solide start, vindt het bedrijf zelf. De groei was weliswaar vooral te danken aan de professionele tak.

 

In de sector consumentenproducten is de omzet met 2,7% gestegen, vooral dankzij de dermatologische merken (12% omhoog) en La Prairie (+17%). Vlaggenschip Niveau zag de omzet met amper 0,5% stijgen, mede door de coronapandemie waarin mensen minder cosmeticaproducten kopen.