Nieuwe fles Head & Shoulders gemaakt van op strand aangespoeld plastic | RetailDetail

Nieuwe fles Head & Shoulders gemaakt van op strand aangespoeld plastic

Nieuwe fles Head & Shoulders gemaakt van op strand aangespoeld plastic

Procter & Gamble gaat een nieuwe fles van Head & Shoulders produceren die deels gemaakt zal worden van plastic dat op het strand is aangespoeld. Daarnaast is de fles ook volledig recycleerbaar.

Verdubbeling gebruik gerecycleerd plastic

De nieuwe fles zal deze zomer verkrijgbaar zijn bij Carrefour in Frankrijk. Volgens P&G is het de eerste keer dat een fles met aangespoeld plastic op zo’n grote schaal wordt geproduceerd. “We hadden het gevoel dat het grootste shampoomerk ook de leiding moest nemen op vlak van innovatie en duurzaamheid en we weten ook dat als we dit doen, we de hele industrie aanmoedigen om hetzelfde te doen”, zegt vicepresident  Lisa Jennings.

 

De nieuwe fles - gemaakt in samenwerking met TerraCycle en SUEZ - maakt deel uit van het doel van Procter & Gamble om tegen 2020 het gebruik van gerecycleerd plastic in verpakkingen te verdubbelen. Tegen het einde van 2018 moeten meer dan een half miljard flessen per jaar minstens 25% gerecycleerd plastic bevatten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Schauvliege wil statiegeld op flesjes en blikjes toch doordrukken

11/05/2018

Als leefmilieuminister Joke Schauvliege haar zin krijgt, betalen consumenten en producenten binnenkort veel meer voor drankflessen en blikjes. Met statiegeld en een producentenbijdrage wil ze zwerfvuil tegengaan.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Delhaize introduceert katoenen zakjes voor groenten en fruit

08/05/2018

Delhaize wil helemaal af van de plastic wegwerpzakjes op de afdeling groenten en fruit: vanaf september kunnen klanten herbruikbare katoenen zakjes kopen. Ook andere retailers nemen maatregelen om plastic te bannen.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.