Nieuwe fles Head & Shoulders gemaakt van op strand aangespoeld plastic | RetailDetail

Nieuwe fles Head & Shoulders gemaakt van op strand aangespoeld plastic

Nieuwe fles Head & Shoulders gemaakt van op strand aangespoeld plastic

Procter & Gamble gaat een nieuwe fles van Head & Shoulders produceren die deels gemaakt zal worden van plastic dat op het strand is aangespoeld. Daarnaast is de fles ook volledig recycleerbaar.

Verdubbeling gebruik gerecycleerd plastic

De nieuwe fles zal deze zomer verkrijgbaar zijn bij Carrefour in Frankrijk. Volgens P&G is het de eerste keer dat een fles met aangespoeld plastic op zo’n grote schaal wordt geproduceerd. “We hadden het gevoel dat het grootste shampoomerk ook de leiding moest nemen op vlak van innovatie en duurzaamheid en we weten ook dat als we dit doen, we de hele industrie aanmoedigen om hetzelfde te doen”, zegt vicepresident  Lisa Jennings.

 

De nieuwe fles - gemaakt in samenwerking met TerraCycle en SUEZ - maakt deel uit van het doel van Procter & Gamble om tegen 2020 het gebruik van gerecycleerd plastic in verpakkingen te verdubbelen. Tegen het einde van 2018 moeten meer dan een half miljard flessen per jaar minstens 25% gerecycleerd plastic bevatten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Lidl België verbant plastic wegwerpartikelen tegen eind 2019

04/07/2018

De Duitse winkelketen Lidl zal tegen het einde van volgend jaar in ons land geen plastic wegwerpartikelen meer verkopen in de eigen filialen. Ook Carrefour stapt mee voorop in de strijd tegen plastic.

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

15% korting bij gebruik herbruikbare charcuteriedoos

14/06/2018

Vanaf vandaag krijgen klanten bij de lokale AD Delhaize van Geetbets korting wanneer ze een herbruikbare charcuteriedoos gebruiken. Liever een korting dan statiegeld, zo vindt uitbater Carl Vanhove.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.