Nivea stuwt resultaten Beiersdorf | RetailDetail

Nivea stuwt resultaten Beiersdorf

Nivea stuwt resultaten Beiersdorf

De Duitse huidverzorgingsproducent Beiersdorf heeft zijn verwachtingen voor het volledige boekjaar opgetrokken, nadat de verkoop van huidverzorgingsproducten van Nivea hoger lag dan verwacht in het derde kwartaal.

Kleine daling in West-Europa

Over de eerste drie kwartalen samen steeg de winst van Beiersdorf van 423 miljoen euro naar 514 miljoen euro. Ook de omzet ging met 6,8 procent de hoogte in van 4,72 miljard euro naar 5,04 miljard euro. Op organische basis was er sprake van een omzetstijging van 2,7 procent.


Beiersdorf verwacht nu een omzetgroei tussen drie en vier procent voor het volledige jaar. De winstmarge zal daarbij significant hoger zijn dan een jaar eerder. Eerder ging het er van uit dat de winstmarge slechts licht zou stijgen.


In West-Europa was er een lichte terugval van de omzet, maar in Rusland, Oost-Europa, Japan en India was er wel sprake van groei. In China stabiliseert de verkoop van Beiersdorf, dankzij een groeiende online verkoop. Beiersdorf haalt bijna 20 procent van zijn omzet in China via online kanalen.


De goede cijfers zijn te danken aan de positieve resultaten van Nivea. Beiersdorf heeft de laatste tijd veel geïnvesteerd om Nivea ook aantrekkelijk te maken bij mannen en jonge consumenten, en dat begint nu te lonen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.