Nivea stuwt resultaten Beiersdorf

Nivea stuwt resultaten Beiersdorf

De Duitse huidverzorgingsproducent Beiersdorf heeft zijn verwachtingen voor het volledige boekjaar opgetrokken, nadat de verkoop van huidverzorgingsproducten van Nivea hoger lag dan verwacht in het derde kwartaal.

Kleine daling in West-Europa

Over de eerste drie kwartalen samen steeg de winst van Beiersdorf van 423 miljoen euro naar 514 miljoen euro. Ook de omzet ging met 6,8 procent de hoogte in van 4,72 miljard euro naar 5,04 miljard euro. Op organische basis was er sprake van een omzetstijging van 2,7 procent.


Beiersdorf verwacht nu een omzetgroei tussen drie en vier procent voor het volledige jaar. De winstmarge zal daarbij significant hoger zijn dan een jaar eerder. Eerder ging het er van uit dat de winstmarge slechts licht zou stijgen.


In West-Europa was er een lichte terugval van de omzet, maar in Rusland, Oost-Europa, Japan en India was er wel sprake van groei. In China stabiliseert de verkoop van Beiersdorf, dankzij een groeiende online verkoop. Beiersdorf haalt bijna 20 procent van zijn omzet in China via online kanalen.


De goede cijfers zijn te danken aan de positieve resultaten van Nivea. Beiersdorf heeft de laatste tijd veel geïnvesteerd om Nivea ook aantrekkelijk te maken bij mannen en jonge consumenten, en dat begint nu te lonen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top