Nivea stuwt resultaten Beiersdorf

Nivea stuwt resultaten Beiersdorf

De Duitse huidverzorgingsproducent Beiersdorf heeft zijn verwachtingen voor het volledige boekjaar opgetrokken, nadat de verkoop van huidverzorgingsproducten van Nivea hoger lag dan verwacht in het derde kwartaal.

Kleine daling in West-Europa

Over de eerste drie kwartalen samen steeg de winst van Beiersdorf van 423 miljoen euro naar 514 miljoen euro. Ook de omzet ging met 6,8 procent de hoogte in van 4,72 miljard euro naar 5,04 miljard euro. Op organische basis was er sprake van een omzetstijging van 2,7 procent.


Beiersdorf verwacht nu een omzetgroei tussen drie en vier procent voor het volledige jaar. De winstmarge zal daarbij significant hoger zijn dan een jaar eerder. Eerder ging het er van uit dat de winstmarge slechts licht zou stijgen.


In West-Europa was er een lichte terugval van de omzet, maar in Rusland, Oost-Europa, Japan en India was er wel sprake van groei. In China stabiliseert de verkoop van Beiersdorf, dankzij een groeiende online verkoop. Beiersdorf haalt bijna 20 procent van zijn omzet in China via online kanalen.


De goede cijfers zijn te danken aan de positieve resultaten van Nivea. Beiersdorf heeft de laatste tijd veel geïnvesteerd om Nivea ook aantrekkelijk te maken bij mannen en jonge consumenten, en dat begint nu te lonen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top