Nivea trekt zich terug uit de make-upmarkt | RetailDetail

Nivea trekt zich terug uit de make-upmarkt

Nivea trekt zich terug uit de make-upmarkt

Nivea, het topmerk van Beiersdorf dat in zo goed als elk Belgisch huishouden aanwezig is, trekt zich terug uit de markt van de make-up en focust voortaan nog enkel op zijn corebusiness: huidverzorging. Nivea is volgens de Euromonitor Skin Care Products het grootste merk van verzorgingsproducten wereldwijd.

 


Exit make-up…

Nadat Beiersdorf in december van vorig jaar al had laten weten dat het niet langer aanwezig zou zijn op de Duitse make-upmarkt, analyseerde de Belgische Nivea Make-Up werkgroep de toekomstperspectieven van het merk op de Belgische make-upmarkt. “Deze groep voerde een grondige analyse uit waarbij rekening werd gehouden met economische, strategische en humane criteria. De werkgroep concludeerde dat geen enkel scenario de voortzetting van de Belgische Nivea Make-Up activiteiten eigenlijk rechtvaardigt”, klinkt het in het officiële persbericht van Beiersdorf.


Daarop keurde het Belgische directiecomité een reorganisatieplan goed dat de stapsgewijze stopzetting van Nivea Make-Up in België coördineert. “Dit zal echter geen impact hebben voor de werknemers van de onderneming. Voor ieder individu, 100% toegewijd aan Nivea Make-Up, werden verschillende maatregelen genomen voor hun omschakeling binnen de onderneming”, zo laat Beiersdorf België weten.

Nog enkele maanden beschikbaar

De terugtrekking van Nivea uit de Belgische make-upmarkt zal geleidelijk gebeuren om de noodzakelijke reorganisatie bij de klanten in de beste omstandigheden te laten verlopen. Beiersdorf België zet voorlopig de distributie van make-upproducten in de Belgische supermarkten en drogisterijen voort. Consumenten zullen de komende maanden de make-upproducten van Nivea dan ook nog terugvinden in hun supermarkt of winkel.


Bij Beiersdorf België werken 90 mensen. Het bedrijf commercialiseert behalve Nivea ook nog Labello, Hansaplast en Atrix in de grootdistributie, alsook de dermatologische producten van Eucerin in de apotheken en de parafarmacie. Moederbedrijf Beiersdorf AG, met hoofdzetel in het Duitse Hamburg, telt wereldwijd 19.000 medewerkers en boekte in 2010 een omzet van net geen 6,2 miljard euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.