Nivea trekt zich terug uit de make-upmarkt

Nivea trekt zich terug uit de make-upmarkt

Nivea, het topmerk van Beiersdorf dat in zo goed als elk Belgisch huishouden aanwezig is, trekt zich terug uit de markt van de make-up en focust voortaan nog enkel op zijn corebusiness: huidverzorging. Nivea is volgens de Euromonitor Skin Care Products het grootste merk van verzorgingsproducten wereldwijd.

 


Exit make-up…

Nadat Beiersdorf in december van vorig jaar al had laten weten dat het niet langer aanwezig zou zijn op de Duitse make-upmarkt, analyseerde de Belgische Nivea Make-Up werkgroep de toekomstperspectieven van het merk op de Belgische make-upmarkt. “Deze groep voerde een grondige analyse uit waarbij rekening werd gehouden met economische, strategische en humane criteria. De werkgroep concludeerde dat geen enkel scenario de voortzetting van de Belgische Nivea Make-Up activiteiten eigenlijk rechtvaardigt”, klinkt het in het officiële persbericht van Beiersdorf.


Daarop keurde het Belgische directiecomité een reorganisatieplan goed dat de stapsgewijze stopzetting van Nivea Make-Up in België coördineert. “Dit zal echter geen impact hebben voor de werknemers van de onderneming. Voor ieder individu, 100% toegewijd aan Nivea Make-Up, werden verschillende maatregelen genomen voor hun omschakeling binnen de onderneming”, zo laat Beiersdorf België weten.

Nog enkele maanden beschikbaar

De terugtrekking van Nivea uit de Belgische make-upmarkt zal geleidelijk gebeuren om de noodzakelijke reorganisatie bij de klanten in de beste omstandigheden te laten verlopen. Beiersdorf België zet voorlopig de distributie van make-upproducten in de Belgische supermarkten en drogisterijen voort. Consumenten zullen de komende maanden de make-upproducten van Nivea dan ook nog terugvinden in hun supermarkt of winkel.


Bij Beiersdorf België werken 90 mensen. Het bedrijf commercialiseert behalve Nivea ook nog Labello, Hansaplast en Atrix in de grootdistributie, alsook de dermatologische producten van Eucerin in de apotheken en de parafarmacie. Moederbedrijf Beiersdorf AG, met hoofdzetel in het Duitse Hamburg, telt wereldwijd 19.000 medewerkers en boekte in 2010 een omzet van net geen 6,2 miljard euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van ketens als Kruidvat en Ici Paris XL, zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek, om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

AS Watson wil Holland & Barrett overnemen

22/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft gesprekken aangeknoopt rond een mogelijke overname van Holland & Barrett. AS Watson zou maar liefst een miljard pond (1,15 miljard euro) willen neertellen.

Estée Lauder verdubbelt gamma Victoria Beckham

22/06/2017

Het klikt duidelijk tussen Estée Lauder en Victoria Beckham. De eerste twee ‘limited collections’ die de ex-Spice Girl bedacht voor de Amerikaanse cosmeticareus waren in een mum van tijd uitverkocht, en dus komt er een vervolg.

The Body Shop bijna in handen van Braziliaanse branchegenoot

09/06/2017

Het Franse L’Oréal is exclusieve gesprekken gestart met het Braziliaanse Natura Cosméticos over de verkoop van winkelketen The Body Shop. Die moet de Franse groep maar liefst een miljard euro opleveren.

Brusselse webapotheek Pharmasimple wil Europa veroveren

29/05/2017

Pharmasimple, een online apotheek die in 2010 werd opgericht in Brussel, zag zijn omzet in 2016 met 66,2% groeien naar 11,3 miljoen euro. De ambities liggen echter veel hoger, want binnen vijf jaar moet dat meer dan 100 miljoen euro zijn.

Amazon richt blik op verkoop geneesmiddelen

26/05/2017

Amazon is op zoek naar iemand die binnen het bedrijf kan uitdokteren hoe het best de stap zet naar de lucratieve sector rond de verkoop van geneesmiddelen en aanverwanten. Volgens bronnen zou Amazon er al langer aan denken om die stap te zetten.

Back to top