Nivea trekt zich terug uit de make-upmarkt

Nivea trekt zich terug uit de make-upmarkt

Nivea, het topmerk van Beiersdorf dat in zo goed als elk Belgisch huishouden aanwezig is, trekt zich terug uit de markt van de make-up en focust voortaan nog enkel op zijn corebusiness: huidverzorging. Nivea is volgens de Euromonitor Skin Care Products het grootste merk van verzorgingsproducten wereldwijd.

 


Exit make-up…

Nadat Beiersdorf in december van vorig jaar al had laten weten dat het niet langer aanwezig zou zijn op de Duitse make-upmarkt, analyseerde de Belgische Nivea Make-Up werkgroep de toekomstperspectieven van het merk op de Belgische make-upmarkt. “Deze groep voerde een grondige analyse uit waarbij rekening werd gehouden met economische, strategische en humane criteria. De werkgroep concludeerde dat geen enkel scenario de voortzetting van de Belgische Nivea Make-Up activiteiten eigenlijk rechtvaardigt”, klinkt het in het officiële persbericht van Beiersdorf.


Daarop keurde het Belgische directiecomité een reorganisatieplan goed dat de stapsgewijze stopzetting van Nivea Make-Up in België coördineert. “Dit zal echter geen impact hebben voor de werknemers van de onderneming. Voor ieder individu, 100% toegewijd aan Nivea Make-Up, werden verschillende maatregelen genomen voor hun omschakeling binnen de onderneming”, zo laat Beiersdorf België weten.

Nog enkele maanden beschikbaar

De terugtrekking van Nivea uit de Belgische make-upmarkt zal geleidelijk gebeuren om de noodzakelijke reorganisatie bij de klanten in de beste omstandigheden te laten verlopen. Beiersdorf België zet voorlopig de distributie van make-upproducten in de Belgische supermarkten en drogisterijen voort. Consumenten zullen de komende maanden de make-upproducten van Nivea dan ook nog terugvinden in hun supermarkt of winkel.


Bij Beiersdorf België werken 90 mensen. Het bedrijf commercialiseert behalve Nivea ook nog Labello, Hansaplast en Atrix in de grootdistributie, alsook de dermatologische producten van Eucerin in de apotheken en de parafarmacie. Moederbedrijf Beiersdorf AG, met hoofdzetel in het Duitse Hamburg, telt wereldwijd 19.000 medewerkers en boekte in 2010 een omzet van net geen 6,2 miljard euro.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

AS Watson wil Holland & Barrett overnemen

22/06/2017

AS Watson, het moederbedrijf van Kruidvat, heeft gesprekken aangeknoopt rond een mogelijke overname van Holland & Barrett. AS Watson zou maar liefst een miljard pond (1,15 miljard euro) willen neertellen.

Estée Lauder verdubbelt gamma Victoria Beckham

22/06/2017

Het klikt duidelijk tussen Estée Lauder en Victoria Beckham. De eerste twee ‘limited collections’ die de ex-Spice Girl bedacht voor de Amerikaanse cosmeticareus waren in een mum van tijd uitverkocht, en dus komt er een vervolg.

Back to top